150 тис. грн в рік на одну дитину в інтернаті. Чи відчують це діти?

15.03.2017 19:08 Ярослав Лагута, інтернати, реорганізація, оптимізація, мережа Версія для друку
488

Перебування і навчання однієї дитини в закладі інтернатного типу у 2016 році коштувало до 105 тис. грн із державного та обласного бюджетів, залежно від наповнюваності закладу. У 2017 році ця цифра збільшиться 150 тис. грн на кожного підопічного.

 

І все б нічого, якби ці суми відчували на якості навчання та перебування в закладах діти, – упевнений заступник голови ОДА Ярослав Лагута. Він зараз очолює робочу групу з оптимізації інтернатних закладів. Заступник голови ОДА наголошує, що на першому плані оптимізації – не збереження закладу, а дитина, забезпечення якісних умов її навчання і проживання.

 

«Діти, які навчаються в цих закладах, не відчувають тих грошей, які виділяє держава на їх утримання. Сьогодні наповненість інтернатних закладів області, які плануємо реорганізувати, коливається від 43% до 80%, а кількість персоналу, який навчає та обслуговує дітей, в деяких закладах становить більше 1,3на одного вихованця. Тому наше завдання – не просто оптимізувати мережу інтернатів, скоротивши витрати, а насамперед створити комфортні умови для життя дітей, підібрати кваліфікованих працівників та педагогів, які займатимуться розвитком вихованців», – зазначає Ярослав Лагута.

 

Зараз наповнюваність інтернатних закладів дітьми становить лише 40-80%, тоді як персоналу працює майже стільки, скільки навчається дітей (0,9 ставки працівників на 1 дитину). Відповідно, 70% коштів спрямовувалися на заробітну плату персоналу і лише 30% – на проживання, харчування дітей, енергоносії та утримання самих закладів. При тому якість навчання залишає бажати кращого.

 

З обласного бюджету у 2017 році необхідно 246,4 млн грн. на функціонування закладів. Проблема неефективного використання бюджетних коштів на напівпорожні заклади стала явною під час роботи групи з оптимізації. Адже перебувають у таких закладах здебільшого діти з 1 району – до 95%. Тому комісія рекомендувала місцевим громадам взяти на утримання такі заклади або реорганізувати, перевівши дітей до інших закладів, де кращі умови для навчання. У випадку, коли заклади суттєво на заповнені і однотипні, є доцільність їх об’єднати в один, як це пропонується для КНЗ «Житомирська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів №1» та КНЗ «Житомирська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів №2», що абсолютно відповідає навіть міжнародним вимогам.

 

Така оптимізація дозволить економити щороку 64,5 млн. грн., при тому не погіршуючи умови навчання дітей. Натомість ці кошти обласного бюджету можуть спрямувати на оздоровлення дітей, підтримку учасників АТО, медичну реабілітацію, соціальну допомогу.

 

«Життя, здоров’я та успішність дітей лежить в основі процесу реорганізації інтернатів. Так, у КНЗ«Ушомирська загальноосвітня школа-інтернат I-II ступенів» навчається 128 дітей, тоді як заклад розрахований на 240 вихованців. У разі прийняття рішення про ліквідацію закладу у батьків буде можливість вибрати, де навчатиметься їхня дитина. Ми не залишаємо дітей напризволяще, а пропонуємо для переведення як аналогічні інтернатні заклади, так і ЗОШ по місцю проживання з інклюзивною формою навчання», – акцентує Ярослав Лагута.

 

Для того, аби реорганізація інтернатних закладів пройшла максимально публічно і безболісно для дітей, працівників і батьків, у п’ятницю, 17 березня о 14.00 год. у малій залі ОДА (майдан Корольова, 1) відбудеться обговорення рекомендацій робочої групи за участю депутатів обласної ради усіх фракцій, представників навчальних закладів та громадськості.

 

Запрошуємо всіх!

 

 

                     

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

 

До уваги переселенців

 

Соціальний діалог

 

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців