Аналітична довідка про результати оцінки результативності діяльності районних державних адміністрацій та виконкомів рад міст обласного значення за січень-вересня 2018 року

Вступ

 

Оцінка результативності діяльності районних державних адміністрацій та виконкомів рад міст обласного значення Житомирської області за січень-вересень 2018 року здійснена відповідно до доручення голови облдержадміністрації від 24.02.2016 №0931/42/2-16 «Щодо проведення моніторингу та оцінки результативності діяльності районних державних адміністрацій та виконкомів рад міст обласного значення» (далі – Доручення).

 

Оцінка проведена за 26 показниками, визначеними у додатку 1 до Доручення, що характеризують ситуацію у соціально-економічному розвитку районів та міст обласного значення (далі – міста) за 5 напрямами (економічна ефективність, інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця, фінансова самодостатність, ефективність ринку праці, розвиток інфраструктури).

 

За результатами оцінки за січень-вересень 2018 року визначено 3 групи районів та міст:

 

І група – райони і міста обласного значення, які посіли 1-5 місця;

 

ІІ група – райони та міста обласного значення, що посіли з 6 по 23 місце;

 

ІІІ група – райони, що посіли п’ять останніх місць (24-28).

 

Аналітична довідка містить три розділи: «Результати моніторингу та оцінки за напрямами», «Результати моніторингу та оцінки по групах», «Висновки і пропозиції».

 

Довідково: окремо для міст обласного значення та Житомирського району використовувався показник «Частка оснащення багатоквартирних будинків побудинковими приладами обліку теплової енергії, відсотків до загальної кількості багатоквартирних будинків, які підлягають оснащенню», який не враховано при визначенні загального місця.

 

І. Результати моніторингу та оцінки за напрямами

 

Напрям«Економічна ефективність» включає 6 показників, які характеризують стан розвитку основних галузей реального сектору економіки (промисловість та сільське господарство).

 

Обсяг реалізованої промислової продукції у розрахунку на одну особу за січень-вересень 2018 року в цілому по області склав 26259,2 гривень. У 17 районах та місті Новоград-Волинському цей показник менший, ніж середній по області, у тому числі найменший у Олевському (2517,7 грн), Бердичівському (2557,5 грн), Лугинському (3337,8 грн), Народицькому (3370,6 грн) та Попільнянському (5147,1 грн) районах. Вищий, ніж середній по області цей показник зафіксований у 5 районах та 4 містах, у тому числі найвищий у Хорошівському (46230,4 грн), Малинському (46103,8 грн) , Житомирському (37520,7 грн), Новоград-Волинському (35855,6 грн), Радомишльському (32184,9 грн) районах та у містах Малині (50811,2 грн), Житомирі (45731,8 грн), Коростені (45290,7 грн.) і Бердичеві (27262,0 грн).

 

Обсяг реалізації на забій худоби та птиці в живій вазі в сільгосппідприємствах в ціломупо області за січень-вересень 2018 року до січня-вересня 2017 року збільшився на 2,0%. Зростання обсягу зафіксовано у сільгосппідприємствах 7 районів, а саме: у Радомишльському – у 3,1 раза, Коростенському – у 2,6 раза, Лугинському – у 1,4 раза, Черняхівському – у 1,4 раза, Новоград-Волинському – на 8,8%, Баранівському – на 2,3%, Бердичівському – 1,4%, зменшення – у сільгосппідприємствах 15 районів, яке варіювало від 8,5% у Ружинському до 85,5% у Любарському.

 

По Малинському району дані не оприлюднені з метою забезпечення виконання вимог Закону України «Про державну статистику» щодо конфіденційної інформації (далі – інформація конфіденційна).

 

За станом на 01.10.2018 у порівнянні з 01.01.2018:

 

зростання поголів'я великої рогатої худоби в сільгосппідприємствах в цілому по області склало1,6%, у тому числі у 9 районах та варіювало від 2,8% у Овруцькому до 25,5% у Бердичівському. Зменшення відбулося у 13 районах, яке варіювало від 0,8% у Попільнянському до 20,3% у Олевському.

 

По Малинському районі інформація конфіденційна.

 

зростання поголів'я корів в сільгосппідприємствах склало в цілому по області 3,8%. Зростанняпоголів'я зафіксовано у 14  районах і коливалося від 0,5% у Народицькому до 43,9% у Бердичівському, зменшення – у 7 районах, а саме: у Любарському – на 1,1%, Черняхівському – на 3,3%, Чуднівському – на 3,4%, Романівському – на 5,6%, Пулинському – на 13,7%, Лугинському – на 14,2%, Коростишівському – на 17,2%.

 

По Малинському районі інформація конфіденційна.

 

зменшення поголів'я свиней в сільгосппідприємствах склало в цілому по області 7,2%, у тому числі у 2 районах: у Хорошівському – на 27,2% та Попільнянському – на 9,2%. Зростання поголів’я відбулося у Ружинському районі на 0,1%.

 

По Андрушівському, Баранівському, Бердичівському, Брусилівському, Житомирському, Коростенському, Любарському, Новоград-Волинському, Овруцькому, Олевському, Пулинському, Черняхівському та Чуднівському районах інформація конфіденційна.

 

Виробництво молока в сільгосппідприємствах за січень-вересень 2018 року до січня-вересня 2017 року в цілому по області збільшилося на 2,5%, у тому числі у 12 районах, яке варіювало від 2,1% у Брусилівському до у 1,8 раза у Бердичівському. Зменшення виробництва молока відбулося у 9 районах, яке коливалося від 1,2% у Радомишльському до 32,5% у Хорошівському.

 

По Лугинському та Малинському районах інформація конфіденційна.

 

Валовий збір зернових і зернобобових культур у сільгосппідприємствах, % до відповідної дати попереднього в цілому по області зменшився на 3,3%,у тому числі у 14 районах, у яких зменшення варіювало від 4,2% у Житомирському до 36,1% у Ємільчинському районах. Одночасно у 9 районах зафіксовано його зростання, яке варіювало від 3,4% у Новоград-Волинському до у 2,5 раза у Олевському районах.

 

Валовий збір картоплі у сільгосппідприємствах, % до відповідної дати попереднього року за станом на 01.10.2018 до 01.10.2017 в цілому по області зменшився на 13,0%, у тому числі у Овруцькому районі на 13,2%. Одночасно зафіксовано його зростання у Радомишльському та Черняхівському районах на 14,9% та на 17,2% відповідно.

 

По Баранівському, Ємільчинському, Коростенському, Коростишівському, Лугинському, Народицькому, Олевському, Попільнянському, Пулинському, Романівському, Ружинському валовий збір картоплі у сільгосппідприємствах відсутній.

 

По Бердичівському, Брусилівському, Житомирському, Любарському, Малинському, Новоград-Волинському, Хорошівському та Чуднівському районах інформація конфіденційна.

 

Валовий збір овочів у сільгосппідприємствах, % до відповідної дати попереднього року за станом на 01.10.2018 до 01.10.2017 в цілому по області збільшився у 1,7 раза.

 

По Баранівському, Бердичівському, Брусилівському, Ємільчинському, Коростенському, Коростишівському, Лугинському, Народицькому, Овруцькому, Олевському, Попільнянському, Радомишльському, Романівському, Ружинському та Чуднівському районах валовий збір овочів у сільгосппідприємствах відсутній.

 

По Андрушівському, Житомирському, Любарському, Малинському, Новоград-Волинському, Пулинському, Хорошівському та Черняхівському районах інформація конфіденційна.

 

Напрям«Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» включає 4 показники, які характеризують ситуацію із залученням у розвиток районів і міст обласного значення інвестиційних ресурсів та стан зовнішньої торгівлі товарами (експорт).

 

У січні-вересні 2018 року обсяг капітальних інвестицій (крім інвестицій з державного бюджету) у розрахунку на одну особу населення наростаючим підсумком з початку року в цілому по області склав 3704,5 грн., у тому числі найбільший – у Попільнянському (16968,6 грн), Малинському (10462,3 грн), Житомирському (6761,7 грн), Хорошівському (6281,9 грн) та Коростенському (5906,5 грн) районах, найменший – у Ємільчинському (1260,6 грн), Баранівському (1215,7 грн), Олевському (1176,3 грн), Овруцькому (1091,7 грн), Лугинському (441,7 грн) районах та місті Бердичеві (1171,7 грн).

 

За станом на 01.10.2018 зменшення обсягу прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) до обсягу на початок 2018 року в цілому по області склало 0,1%, у тому числі у 8 районах та 3 містах, яке варіювало від 0,2% у Чуднівському районі до 2,9% у Новоград-Волинському районі. Зростання обсягу зафіксовано у 5 районах, а саме: у Олевському (на 1,9%), Радомишльському (на 4,8%), Бердичівському (на 17,1%), Житомирському (на 25,3%) та Малинському (на 40,6%).

 

По Андрушівському, Баранівському, Брусилівському, Ємільчинському, Лугинському, Любарському, Народицькому, Попільнянському та Черняхівському районах та містах Житомирі і Бердичеві інформація конфіденційна.

 

Обсяг прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) у розрахунку на одиницю населення наростаючим підсумком з початку інвестування за станом на 01.10.2018 в цілому по області склав 183,1 дол. США, у тому числі найбільший – у Новоград-Волинському (1188,8 дол. США), Радомишльському (331,3 дол. США), Романівському (258,7 дол. США) районах та у містах Житомирі (317,4 дол. США) і Малині (281,0 дол. США), найменший – у Коростишівському (17,8 дол. США), Андрушівському (18,3 дол. США), Чуднівському (18,9 дол. США), Пулинському і Олевському (по 28,3 дол. США) районах та місті Коростені (8,2 дол. США).

 

По Брусилівському, Ємільчинському, Лугинському, Любарському, Народицькому та Попільнянському районах інформація конфіденційна.

 

В цілому по області за січень-вересень 2018 року обсяг експорту товарів у розрахунку на одиницю населення становив 406,6 доларів США, у тому числі найбільший – у Житомирському (1148,6 дол. США), Черняхівському (639,9 дол. США) районах та в містах Малині (1030,8 дол. США), Новограді-Волинському (535,0 дол. США) і Житомирі (507,6 дол. США), найменший – у Пулинському (42,6 дол. США), Бердичівському (51,1 дол. США), Радомишльському (81,3 дол. США), Брусилівському (102,5 дол. США) та Лугинському (117,8 дол. США) районах.

 

Напрям«Фінансова самодостатність» включає 3 показники, які характеризують динаміку росту доходів місцевих бюджетів та стан погашення податкового боргу.

 

У січні-вересні 2018 року зростання доходів місцевих бюджетів (без трансфертів) в цілому по області у порівнянні з січнем-вереснем 2017 року склало 20,7%, яке зафіксоване в усіх районах та містах і варіювало від 12,8% у Коростишівському до 41,9% у Народицькому районі.

 

Доходи місцевих бюджетів (без трансфертів) у розрахунку на одну особу населення в цілому по області у січні-вересні 2018 року склали 3,532 тис. гривень. У 22 районах та 4 містах цей показник менший, ніж середній по області, у тому числі найменший – у Пулинському (1,415 тис. грн), Баранівському (1,621 тис. грн), Лугинському (1,653 тис. грн), Ємільчинському (1,695 тис. грн) і Олевському (1,707 тис. грн) районах, вищий – у Коростенському районі (4,017 тис. грн) та місті Житомирі (4,242 тис. грн.).

 

Зростання податкового боргу за грошовими зобов’язаннями платників податків без урахування податкового боргу платників податків, які перебувають у процедурах банкрутства або щодо яких судом прийнято рішення (постанову) про зупинення провадження у справі (далі – податковий борг) у січні-вересні 2018 року проти січня-вересня 2017 року загалом по області склало 26,4%, у тому числі у 17 районах та усіх містах і варіювало від 2,0% у Попільнянському районі до у 1,7 раза у Черняхівському. Зменшення податкового боргу зафіксовано у 6 районах, а саме: у Лугинському (на 1,9%), Баранівському (на 2,6%), Коростенському (7,1%), Пулинському (на 20,0%), Малинському (на 23,8%) та Любарському (на 77,6%).

 

Напрям«Ефективність ринку праці» включає 7 показників, які характеризують ситуацію щодо безробіття та зайнятості населення, динаміку росту середньомісячної заробітної плати штатних працівників та стан погашення заборгованості з її виплати, зростання (зменшення) населення та ефективність діяльності робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення.

 

У січні-вересні 2018 року зменшення населення до початку року в цілому по області склало 0,60%, яке зафіксоване у 22 районах та усіх містах, у тому числі найбільше – у Ружинському (1,62%), Лугинському (1,32%), Коростенському (1,22%), Чуднівському (1,13%), Новоград-Волинському та Попільнянському (по 1,04%) районах. У Житомирському районі зафіксовано зростання населення на 0,48%.

 

В цілому по області за станом на 01.10.2018 заборгованість із виплати заробітної плати до 01.01.2018 зросла на 33,7%, у тому числі у місті Коростені – на 27,1%. У місті Житомирі зафіксовано зростання заборгованості на 13,9%.

 

У всіх районах та решті міст заборгованість відсутня.

 

У IІІ кварталі 2018 року середньомісячна заробітна плата штатного працівника в ціломупо області склала 7554 грн. У 18 районах та 2 містах цей показник менший, ніж середній по області, у тому числі найменший – у Ружинському (5927 грн), Романівському (5936 грн), Брусилівському (5989 грн), Любарському (6045 грн.) та Коростишівському (6260 грн) районах, вищий, ніж середній по області – у решті районів та міст, у тому числі найбільший у Малинському (10361 грн), Коростенському (8707 грн), Радомишльському (8252 грн) районах та у містах Коростені (8422 грн) і Малині (8082 грн).

 

У IІІ кварталі 2018 року зростання заробітної плати штатних працівників до ІІІ кварталу 2017 рокув ціломупо області склало 25,3 %, яке зафіксовано в усіх районах і міста та коливалося від 15,7% у Народицькому районі до 45,9% у Малинському.

 

Темп зменшення зареєстрованих безробітних у січні-вересні 2018 року до січня-вересня 2017 року загалом по області склав 96,6%, який зафіксований у 13 районах та 4 містах і варіював від 99,7% у Ємільчинському і Любарському районах до 52,8% у Попільнянському. Одночасно темп зростання зареєстрованих безробітних зафіксовано у 10 районах та місті Житомирі, який варіював від 100,5% у Коростишівському районі до 152,3% у Пулинському.

 

У січні-вересні 2018 року співвідношення чисельності безробітних громадян до кількості вакансій загалом по області становило 4 особи. Вищий, ніж середній по області, цей показник зафіксований у 21 районах, у тому числі найбільший – у Брусилівському (110 осіб), Ємільчинському (39 осіб), Ружинському (29 осіб), Любарському (26 осіб) та Лугинському (21 особа), нижчий,ніж середній по областіу Новоград-Волинському районі, містах Житомирі і Новоград-Волинському (по 1 особі), Житомирському району, містах Бердичеві і Коростені (по 2 особи). У місті Малині показник відповідає середньому по області.

 

Показник «Ефективність діяльності робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення (кількість виявлених працівників без належного оформлення трудових відносин за результатами обстежень у співвідношенні до кількості суб’єктів господарювання – платників ЄСВ та з урахуванням кількості осіб, працю яких легалізовано)» загалом по області за станом на 01.10.2018 склав 6,6 особи. У 21 районі та 3 містах цей показник вищий, ніж середній по області, у тому числі найбільший – у Ємільчинському (19,6 особи), Олевському (14,7 особи), Народицькому (14,6 особи), Чуднівському (14,4 особи) та Брусилівському (13,8 особи) районах, нижчий, ніж середній по області – у Житомирському (5,0 особи), Черняхівському (5,5 особи) районах, містах Житомирі (1,4 особи), Новоград-Волинському (2,8 особи).

 

Напрям«Розвиток інфраструктури» включає 2 показники, які характеризують темпи зростання (зменшення) обсягів прийнятого в експлуатацію житла.

 

Обсяг прийнятого в експлуатацію житла у січні-вересні 2018 року порівняно з січнем-вереснем 2017 року зменшився загалом по області на 7,1%. У 8 районах та 4 містах його зафіксовано зменшення, яке варіювало від 6,3% у Коростенському районі до 65,0% у Ємільчинському районі. У 12 районах та місті Новоград-Волинському зафіксовано його зростання, у тому числі найбільше – у Малинському (у 4,3 раза), Любарському (у 2,4 раза), Баранівському (у 2,3 раза), Брусилівському (у 2,2 раза) районах та місті Новоград-Волинському (у 2,6 раза).

 

Обсяг прийнятого в експлуатацію житла у розрахунку на 10 тис. осіб населення за січень-вересень 2018 року в цілому по області становив 604,4 кв. м. У 18 районах та 3 містах цей показник менший, ніж середній по області, у тому числі найменший уБаранівському (58,8 кв. м), Ємільчинському (59,6 кв. м), Андрушівському (60,3 кв. м), Любарському (71,4 кв. м) районах та місті Бердичеві (72,7 кв. м), більший, ніж середній по області – у 3 районах і 2 містах, а саме: у Житомирському (3869,7 кв. м), Олевському (907,9 кв. м. ), Коростишівському (834,3 кв. м) районах та містах Новоград-Волинському (1200,9 кв. м.) і Житомирі (666,8 кв. м. ).

 

II. Результати моніторингу та оцінка по групах

 

І група

 

За результатами оцінки результативності діяльності районних державних адміністрацій та виконкомів рад міст обласного значення за січень-вересень 2018 року з 1 по 5 місця посіли Малинський район (1), Житомирський (2), місто Малин (3), місто Житомир (4) та Новоград-Волинський район (5).

 

Перше місце Малинського району забезпечено тим, що за 11 показниками район зайняв з 1 по 5 місця, за 4 показниками – з 6 по 9. Район увійшов до п'ятірки лідерів за напрямами «Ефективність ринку праці» (1 місце), «Розвиток інфраструктури» (2), «Економічна ефективність» (4), «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» (4) та «Фінансова самодостатність» (4).

 

Друге місце Житомирського району забезпечено тим, що за 10 показниками район зайняв з 1 по 5 місця, за 4 показниками – з 6 по 9. Район увійшов до п'ятірки лідерів за напрямами «Розвиток інфраструктури» (1 місце), «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» (2), «Фінансова самодостатність» (3) та «Ефективність ринку праці» (5).

 

Третє місце міста Малина забезпечено тим, що за 5 показниками місто зайняло з 1 по 5 місця, за 3 показниками – з 6 по 9. Місто увійшло до п'ятірки лідерів за напрямами «Економічна ефективність» (1 місце) та «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» (5).

 

Четверте місце міста Житомира забезпечено тим, що за 6 показниками місто зайняло з 1 по 5 місця, за 4 показниками – з 6 по 9. Місто увійшло до п'ятірки лідерів за напрямом «Економічна ефективність» (2 місце).

 

П’яте місце Новоград-Волинського району забезпечено тим, що за 6 показниками район зайняв з 1 по 5 місця, за 9 показниками – з 6 по 9. Район увійшов до п'ятірки лідерів за напрямами «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» (1 місце), «Ефективність ринку праці» (4).

 

ІІ група

 

З 6 по 23 місця посіли: місто Коростень, Попільнянський, Коростенський райони, місто Новоград-Волинський, Любарський, Радомишльський, Хорошівський, Баранівський райони, місто Бердичів, Олевський, Бердичівський, Овруцький, Брусилівський, Народицький, Андрушівський, Черняхівський, Романівський та Ємільчинський райони.

 

Слід зазначити, що за окремими напрямами вищезазначені райони та міста посіли з 1 по 5 місця, а саме:

 

за напрямом «Економічна ефективність» місто Коростень – 3, Бердичівський – 5;

 

за напрямом «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» Попільнянський район – 3;

 

за напрямом «Фінансова самодостатність» Любарський район – 1, Коростенський – 2, Народицький – 5;

 

за напрямом «Ефективність ринку праці» Коростенський район – 2, Попільнянський – 3;

 

за напрямом «Розвиток інфраструктури» місто Новоград-Волинський – 3, Олевський – 4, Брусилівський – 5.

 

ІІІ група

 

П'ять останніх місць зайняли Чуднівський (24), Коростишівський (25), Пулинський (26), Ружинський, (27) та Лугинський (28) райони.

 

24 місце Чуднівського району обумовлене тим, що за11 показниками район посів з 20 по 28 місця. Найгірша ситуація в районі склалася за напрямами «Ефективність ринку праці» (28 місце) та Економічна ефективність» (24).

 

28 місце району за напрямом «Ефективність ринку праці» обумовлене одним з найнижчих темпів зростання заробітної плати штатних працівників (121,7 %, 26 місце), зменшенням населення (-1,13%, 25 місце), темпом зростання зареєстрованих безробітних (108,9%, 24 місце).

 

За напрямом «Економічна ефективність» 24 місце району обумовлене темпом зменшення обсягів реалізації на забій худоби та птиці в живій вазі в сільгосппідприємствах (22,6%, 22 місце), незначним у порівнянні з іншими районами та містами обсягом реалізованої промислової продукції у розрахунку на одну особу (5857,1 грн, 20 місце), зменшення поголів’я великої рогатої худоби у сільгосппідприємствах (90,0%, 20 місце), темпом зменшення виробництва молока у сільгосппідприємствах (88,2%, 20 місце).

 

25 місце Коростишівського району обумовлене тим, що за8 показниками район посів з 20 по 28 місця. Найгірша ситуація в районі склалася за напрямами «Економічна ефективність» (27 місце), «Фінансова самодостатність» (26) та Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» (24).

 

За напрямом «Економічна ефективність» район посів 27 місце у зв'язку з зафіксованими темпами зменшення поголів’я корів у сільгосппідприємствах (82,8%, 23 місце), темпом зменшення виробництва молока у сільгосппідприємствах (87,4%, 21 місце), зменшенням обсягів реалізації на забій худоби та птиці в живій вазі в сільгосппідприємствах (31,4%, 21 місце).

 

26 місце району за напрямом «Фінансова самодостатність» обумовлене найменшим темпом зростання доходів місцевих бюджетів (без трансфертів) (112,8%, 28 місце), темпом зростання податкового боргу (137,7%, 21 місце).

 

За напрямом «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» район посів 24 місце у зв’язку з низькою позицією серед районів і міст по показнику обсягу прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) у розрахунку на одиницю населення (17,8 дол. США, 23 місце), обсягом капітальних інвестицій (крім інвестицій з державного бюджету) у розрахунку на одну особу (1299,6 грн, 22 місце).

 

26 місце Пулинського району обумовлене тим, що за10 показниками район посів з 20 по 28 місця. Найгірша ситуація в районі склалася за напрямами «Економічна ефективність» (28 місце), «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» (26) та «Ефективність ринку праці» (23).

 

28 місце району за напрямом «Економічна ефективність» обумовлене відсутністю обсягу реалізованої промислової продукції у розрахунку на одну особу (28 місце), темпами зменшення виробництва молока у сільгосппідприємствах (84,1%, 22 місце), поголів’я великої рогатої худоби у сільгосппідприємствах (89,6%, 21 місце), поголів’я корів у сільгосппідприємствах (86,3%, 21 місце).

 

За напрямом «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» 26 місце район посів у зв’язку з найменшим обсягом експорту товарів у розрахунку на одну особу населення (42,6 дол. США, 28 місце), темпом зменшення обсягу прямих іноземних інвестицій акціонерного капіталу (97,1%, 22-23 місце).

 

26 місце району за напрямом «Ефективність ринку праці» обумовлене найбільшим темпом зростання зареєстрованих безробітних (152,3%, 28 місце), співвідношенням чисельності безробітних громадян до кількості вакансій (18 осіб, 22 місце) та низьким розміром середньомісячної заробітної плати штатного працівника (6607 грн, 21 місце).

 

27 місце Ружинського району обумовлене тим, що за8 показниками район посів з 20 по 28 місця. Найгірша ситуація в районі склалася за напрямами «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» (27 місце), «Ефективність ринку праці» (27), «Розвиток інфраструктури» (25) та «Економічна ефективність» (21).

 

27 місце району за напрямом «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» обумовлене відсутністю прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) (28 місце).

 

За напрямом «Ефективність ринку праці» 27 місце району обумовлене найбільшим у порівнянні з іншими районами і містами зменшенням населення (-1,62%, 28 місце), найменшим розміром середньомісячної заробітної плати штатного працівника (5927 грн, 28 місце) та одним з найгірших співвідношенням чисельності безробітних громадян до кількості вакансій (29 особи, 26 місце).

 

Останнє 28 місце Лугинського району визначене 14 показниками, по яких район зайняв з 20 по 28 місця. Найгірша ситуація у районі склалася за напрямами «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» (28 місце), «Розвиток інфраструктури» (27-28 місце), «Економічна ефективність» (25), «Фінансова самодостатність» (23) та «Ефективність ринку праці» (21).

 

28 місце району за напрямом «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця» обумовлене найменшим обсягом капітальних інвестицій (крім інвестицій з державного бюджету) у розрахунку на одну особу (441,7 грн, 28 місце), темпом зменшення обсягу прямих іноземних інвестицій акціонерного капіталу (дані конфіденційні, 27 місце), низькою позицією серед районів і міст по показнику обсягу прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) у розрахунку на одиницю населення (дані конфіденційні, 27 місце) та низьким обсягом експорту товарів у розрахунку на одну особу населення (117,8 дол. США, 24 місце).

 

За напрямом «Розвиток інфраструктури»район посів 27-28 місце, через відсутність обсягу прийнятого в експлуатацію житла.

 

25 місце за напрямом «Економічна ефективність» район посів у зв'язку з зафіксованим незначним у порівнянні з іншими районами і містами обсягом реалізованої промислової продукції у розрахунку на одну особу (3337,8 грн, 25 місце), темпами зменшення виробництва поголів’я великої рогатої худоби у сільгосппідприємствах (86,0%, 22 місце), поголів’я корів у сільгосппідприємствах (85,8%, 22 місце) та відсутністю поголів’я свиней у сільгосппідприємствах (17-23 місце).

 

За напрямом «Фінансова самодостатність»район посів 23 місце у зв’язку з одним з найменших у порівнянні з іншими районами та містами обсягом доходів місцевих бюджетів (без трансфертів) у розрахунку на одну особу населення (1,653 тис. грн, 26 місце) та низьким темпом зростання доходів місцевих бюджетів (без трансфертів) (121,3%, 22-23 місце).

 

За напрямом «Ефективність ринку праці» район посів 24 місце, яке обумовлене зменшенням населення (-1,32%, 27 місце), одним з найгірших співвідношенням чисельності безробітних громадян до кількості вакансій (21 особа, 24 місце) та низьким розміром середньомісячної заробітної плати штатного працівника (6693 грн, 20 місце).

 

IIІ. Висновки і пропозиції

 

Висновки

 

У січні-вересні 2018 року проблеми розвитку районів і міст обласного значення були такими:

 

у сфері економічного розвитку :

 

обсяг реалізованої промислової продукції у розрахунку на одну особу у 17 районах та 1 місті менший, ніж середній по області;

 

зменшення обсягів реалізації на забій худоби та птиці в живій вазі в сільгосппідприємствах у 15 районах;

 

зменшення поголів’я великої рогатої худоби в сільгосппідприємствах у 13 районах;

 

зменшення поголів’я корів в сільгосппідприємствах у 7 районах;

 

зменшення поголів’я свиней в сільгосппідприємствах у 2 районах;

 

зменшення виробництва молока в сільгосппідприємствах у 10 районах;

 

зменшення валового збору зернових і зернобобових культур у сільгосппідприємствах у 14 районах;

 

зменшення валового збору картоплі у сільгосппідприємствах у 1 районі;

 

у сфері інвестиційної та зовнішньоекономічної співпраці:

 

обсяг капітальних інвестицій (крім інвестицій з державного бюджету) у розрахунку на одну особу наростаючим підсумком з початку року у 17 районах та 4 містах менший, ніж середній по області;

 

зменшення обсягу прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) у 8 районах та 3 містах;

 

обсяг прямих інвестицій (акціонерного капіталу) у розрахунку на одну особу наростаючим підсумком з початку року у 13 районах та 2 містах менший, ніж середній по області;

 

обсяг експорту товарів у розрахунку на одну особу населення у 18 районах та 1 місті менший, ніж середній по області;

 

у фінансовій сфері:

 

темпи зростання доходів місцевих бюджетів (без трансфертів) у 3 районах та 2 містах менші, ніж середній по області;

 

обсяги доходів місцевих бюджетів (без трансфертів) у розрахунку на одну особу населення у 22 районах та 4 містах менші, ніж середні по області;

 

зростання у 17 районах та усіх містах обласного значення податкового боргу за грошовими зобов’язаннями платників податків без урахування податкового боргу платників податків, які перебувають у процедурах банкрутства або щодо яких судом прийнято рішення (постанову) про зупинення провадження у справі;

 

у сфері населення та ринку праці:

 

зменшення населення у 22 районах та усіх містах;

 

зростання заборгованості із виплати заробітної плати у 1 місті;

 

у 18 районах та 2 містах середньомісячна заробітна плата штатного працівника менша, ніж середня по області;

 

зростання у 10 районах та 1 місті темпу зареєстрованих безробітних;

 

співвідношення чисельності безробітних громадян до кількості вакансійвище, ніж середнє по області у 21 районі;

 

ефективність діяльності робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення нижча, ніж середня по області у 2 районах та 2 містах;

 

у житлово-комунальній сфері:

 

зменшення темпу обсягу прийнятого в експлуатацію житла до відповідного періоду попереднього року у 8 районах та 4 містах;

 

у 18 районах та 3 містах обсяг прийнятого в експлуатацію житла у розрахунку на 10 тис. осіб населення менший, ніж середній по області.

 

Пропозиції

 

З метою покращення ситуації у відповідних сферах доручити головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам міст обласного значення розглянути результати оцінки за січень-вересень 2018 року та визначити заходи з поліпшення ситуації на окремих напрямах роботи.

 

 

 

 

                     

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

 

До уваги переселенців

 

Соціальний діалог

 

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців