Детінізація заробітної плати та легалізація трудових відносин = забезпечення трудових гарантій найманих працівників та наповнення місцевих бюджетів, результати діяльності за січень – серпень 2017 року

6.10.2017

Важливим напрямом діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування є належний захист трудових прав працівників, детінізація заробітної плати та легалізація трудових відносин. Здійснення ефективного відповідного контролю є вкрай необхідним не тільки для забезпечення трудових гарантій найманих працівників, а і для наповнення фондів соціального страхування та місцевих бюджетів всіх рівнів.

 

З метою покращення ситуації на ринку праці, детінізації доходів громадян та зайнятості населення прийнято розпорядження голови облдержадміністрації від 01.02.2017 № 29 "Про заходи щодо легалізації трудових відносин, забезпечення мінімальних гарантій з оплати праці, підвищення рівня заробітної плати".

 

При обласній державній адміністрації створена робоча група з питань збільшення надходжень до місцевих бюджетів області, яка на своїх засіданнях розглядає питання нелегального працевлаштування та виплати заробітної плати "у конвертах", розробляє та приймає рішення направлені на покращення ситуації в області з цими негативними явищами.

 

Упродовж січня – серпня 2017 року у районах та містах області проведено 317 засідань робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. За цей період робочими групами було обстежено діяльність 3812 юридичних та фізичних-осіб підприємців області. За результатами проведеної роботи спільно з органами фіскальної служби області легалізовано працю 3505 громадян, донараховано 2,2 млн. грн. податків та платежів.

 

Одним з дієвих механізмів легалізації трудових відносин є проведення рейдів, обстежень та вивчень робочими групами з питань легалізації виплат заробітної плати та трудових відноси, які утворені при районних державних адміністраціях та виконавчих органах міських рад.

 

Напрацювання робочих груп у районах і містах області демонструють фотоматеріали проведених обстежень та рейдів.

 

 

 

15 вересня 2017 року у смт. Брусилів, заступник голови комісії та члени комісії вивчають дотримання трудового законодавства фізичними особами -підприємцями, виявлено 2 неоформлених працівника.

 

Робочою групою з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення Коростенської районної державної адміністрації 18.09.2017 здійснено рейд – обстеження суб’єктів підприємницької діяльності щодо встановлення фактів використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин на території Ушомирської сільської ради.

 

 

 

Обстежено 7 суб’єктів господарювання. У чотирьох роботодавців виявлено 7 осіб без офіційного оформлення, у тому числі на роботах з випалювання деревного вугілля.

 

Робочою групою Ружинської районної державної адміністрації 21.09.2017 проведено обстеження 17 суб’єктів господарювання спільно з представниками Національної поліції на предмет дотримання працедавцем чинного законодавства щодо належного оформлення трудових відносин з найманими працівниками.

 

 

 

В ході таких обстежень виявлено 7 працівників, які були допущенні до роботи без належного оформлення трудових відносин.

 

Обстеження проводилось в с .Нова Чорнорудка, с. Чорнорудка, с. Вчорайше та с. Ярославка Ружинського району.

 

Роботодавцям були вручені довідки вивчення з вимогою у 5-ти денний термін легалізувати робочі місця.

 

Робочою групою з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення Малинської районної державної адміністрації 21.09.2017 спільно з представником управління Держпраці в області здійснено рейд – обстеження щодо встановлення фактів використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин та детінізації заробітної плати на територіях Малинівської сільської ради та Нововороб'ївської сільської ради.

 

 

 

Обстежено 5 суб’єктів господарювання основним видом діяльності яких є лісопильне та деревообробне виробництво. Під час обстеження на території підприємств виявлено 18 осіб без офіційного оформлення трудових відносин.

 

Членами робочої групи проведено роз'яснювальну роботу із представникам роботодавців та найманими робітниками, на якій наголошено про відповідальність за порушення законодавства про працю та рекомендовано вчинити дії щодо легалізації трудових відносин з найманими працівниками.

 

Вагомий внесок у забезпечення ефективної діяльності районних (міських) робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення приносить проведення співбесід з роботодавцями та влаштування різноманітних акцій для привернення уваги суспільства до легального працевлаштування та отримання офіційної заробітної плати.

 

Робочою групою з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення Бердичівської районної державної адміністрації спільно з представниками центру зайнятості та Пенсійного фонду України у червні 2017 року проведено ряд інформаційно-просвітницьких заходів щодо переваг легального працевлаштування, на яких розповсюджено 187 буклетів серед населення.

 

Із залученням працівників селищних та сільських рад, проводяться зустрічі з представниками суб’єктів господарювання (у т.ч. з фізичними особами-підприємцями), що здійснюють діяльність на території певної селищної, сільської ради районів області з метою проведення індивідуальної роз’яснювальної роботи щодо дотримання норм чинного законодавства про працю, щодо негативних наслідків нелегальних трудових відносин та про відповідальність за порушення. Під час подібних зустрічей проводяться співбесіди щодо неухильного дотримання вимог чинного законодавства по виплаті заробітної плати, своєчасної та повної сплати податків і зборів та легального використання найманої робочої сили, наголошується на доцільності та результативності діяльності робочої групи з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення.

 

Роботодавцям слід пам'ятати, що легалізація заробітної плати – це надійний засіб залучення висококваліфікованих, порядних, не байдужих до майбутнього країни людей та ефективний спосіб боротьби із конкуренцією на ринку праці.

 

Також нагадуємо, що у даний час в області, як і в державі, проводиться активна робота щодо реалізації повноважень, передбачених ст. 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 щодо введення підрозділів (посад) інспекторів праці у виконавчих органах міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад для забезпечення державного контролю за додержанням законодавства про працю.

 

У вересні перше в області серед територіальних громад посвідчення інспектора праці отримано у Лугинській селищній об'єднаній територіальнії громаді, що посилить захист трудових прав найманих працівників, дотримання законодавства про працю та наповнення місцевого бюджету шляхом легалізації трудових відносин та детінізації заробітної плати.

 

Згідно з ст. 265 Кодексу законів про працю України розмір штрафу за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) складає 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (у 2017 році розмір штрафу с становить 96 000 грн).

 

У разі недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю для виявлення неоформлених трудових відносин штраф складатиме 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (320 000 грн).

 

На сьогодні ще є час проявити відповідальне ставлення як до працюючих, так і до законів нашої держави і легалізувати працю усіх найманих працівників. Патріотизм та повага до держави і людей залежатиме у першу чергу від свідомості кожного роботодавця та працівника. 

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

До уваги переселенців

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців