• Карта сайту
  • Робота із зверненнями громадян у Житомирській обласній державній адміністрації протягом 1 півріччя 2017 року проводилась у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу із зверненнями громадян.

     

    Аналіз стану  реалізації громадянами конституційного  права на звернення,  виконання розпоряджень голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48  «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008», від 30.01.2017 №24 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 року та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян» свідчить, що облдержадміністрацією, її структурними підрозділами, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування  вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області.

     

    Протягом січня-червня поточного року до райдержадміністрацій та виконкомів міських рад надійшло 24620 звернень, що на 1576 менше порівняно з відповідним періодом минулого року.

     

    Протягом першого півріччя поточного року на адресу  облдержадміністрації надійшло 4146 звернень від жителів області в яких порушено 4298 питань. В порівнянні з відповідним періодом минулого року  кількість звернень громадян збільшилася на 1129 одиниць, що складає 27,2% від загальної кількості.

     

    Найбільше звернень громадян на адресу облдержадміністрації надійшло з таких регіонів:

     

     

     Найменше звернень громадян на  адресу облдержадміністрації надійшло з м.Малина, Малинського та Народицького  районів.

     

    З урахуванням 183 колективних звернень  до облдержадміністрацій звернулося 27693 громадян, що на  14686 більше ніж за аналогічний період минулого року.

     

    Найбільше колективних звернень надійшло від жителів Житомирського, Пулинського, Романівського, Чернняхівського, Чуднівського районів, м.Бердичева, Житомира та Коростеня.

     

    Колективних звернень з Андрушівського, Брусилівськог, Ємільчинського, Народицького, Нов.-Волинського, Попільнянського, Ружинського, Хорошівського районів та м.Нов.-Волинського не надходило.

     

    Серед усіх звернень 97,2% складають письмові звернення і 2,7% усні звернення на особистих прийомах громадян.

     

    Аналіз статистичних даних за соціальним статусом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, учасників бойових дій, членів багатодітних сімей, одиноких матерів, осіб з інвалідністю загального захворювання, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, пенсіонерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Протягом звітного періоду від цієї категорії громадян надійшло 1266 звернень, що становить 30,5% від загальної кількості. 

     

     У своїх зверненнях до облдержадміністрації громадянами порушено 4298 питань, що на 579 більше минулорічного.

     

    Переважна більшість порушених питань стосувалася соціального захисту –2428 або 56,4% від загальної кількості порушених питань (2016 р. – 54,6%), комунального господарства – 514 або 11,% від загальної кількості (2016 р. – 5,6%), охорони здоров’я – 232 або 5,3% від загальної кількості (2016 р. – 4,0%), транспорту і зв’язку – 214 або 4,9% від загальної кількості (2016р.- 3,8%), аграрної політики та земельних відносин 132 або – 3% (2016 р. – 2,3%), житлової політики – 2,4% (2016 р. – 2,8%), тощо.

     

    За станом на 1 липня 2017 року позитивно вирішено 764 звернень, на 1971 звернення надано роз’яснення, 1223 перебуває на контролі.

     

    Протягом 1 півріччя 2017 року центральними органами влади, засобами масової інформації, народними  депутатами України відповідно до частини 3 статті 7 Закону України «Про звернення громадян» на розгляд до обласної державної адміністрації  скеровано 2604 звернення жителів області, що складає 62,7% від усіх звернень отриманих обласною державною адміністрацією за вказаний період ( у 2016 році – 32,3%).

     

    Через Адміністрацію Президента України надійшло 187 звернень (4,5%), Кабінет Міністрів України – 191 звернення (4,6%), Верховну Раду України – 57 звернень (1,4), народних депутатів України – 396 звернень (9,5%), інші центральні органи державної влади та ЗМІ – 1773 звернення (42,7%).

     

    Протягом 1півріччя до обласної державної адміністрації надійшло 8 повторних звернення громадян з Андрушівського, Житомирського, Ружинського, Коростенського, Хорошівського районів, м.Житомира та м.Коростеня.

     

    Найбільша кількість  звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації в розрахунку на 10 тис. населення становлять звернення жителів Баранівського району - 67, Черняхівського  району – 51, Житомирського  району – 49, Лугинського району – 46, Пулинського  району – 41при середньому показнику по області - 33 звернення.

     

    Найменшу активність виявили жителі Бердичівського району -11, м.Малина – 16, Чуднівський району – 17, Романівський району – 18 таМалинський району – 18 звернень  на 10 тис. населення.

     

    За даними надходження звернень громадян з районів і міст області з 1 півріччя 2017 року, враховуючи критерії, встановлені Адміністрацією Президента України та Урядом України визначено рейтингову оцінку роботи місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із зверненнями громадян.

     

    Найкращі показники із сумою 105 балів має Малинський район, 99 балів – Ємільчинський район та 98 балів -  м.Малин.

     

    Найгірші показники із сумою 50 балів  має м.Коростень,  50 балів – Баранівський район та 51 бал Коростенський район.

     

    З метою забезпечення виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» розпорядження голови облдержадміністрації від 14.02.08 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України віл 07.02.08 №109/2008» затверджені заходи щодо виконання вимог даного Указу.

     

    Стан роботи із  зверненнями громадян розглядався на засідання колегії облдержадміністрації 30 січня 2017 року. За результатами колегії видано розпорядження голови облдержадміністрації від 30.01.2017 №24 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 році  та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян», дані відповідні доручення керівникам структурних підрозділів облдержадмі-ністрації, головам райдержадміністрацій та міськвиконкомів.

     

     Відповідно до абзацу 5 пункту 1 Указу Президента керівництвом обласної державної адміністрації, головами районних державних адміністрацій взято під особистий контроль розгляд звернень та забезпечується проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які  потребують соціального захисту та підтримки.

     

    Звернення громадян зазначених категорій розглядалися особисто головою Житомирської обласної державної адміністрації та надавалися відповідні доручення щодо розгляду цих звернень.

     

    На виконання вимог Указу Президента України при облдержадміністрації утворено постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян на чолі з головою облдержадміністрації із включенням до її складу представників правоохоронних органів. Протягом звітного періоду проведено 4 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.

     

    Протягом першого півріччя забезпечено щомісячне проведення «днів контролю»,  здійснено перевірку стану виконання доручень в 11 райдержадміністраціях, а саме: Андрушівській, Попільнянській, Житомирській, Бердичівській, Ружинській, Радомишльській, Коростишівській,, Брусилівській, Коростенській, Овруцькій та  Черняхівській райдержадміністраціях.

     

    Відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» забезпечено проведення моніторингу організації роботи із зверненнями в департаменті економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва облдержадміністрації, департаменті фінансів облдержадміністрації, департаменті праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, департаменті містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства облдержадміністрації, управлінні агропромислового розвитку облдержадміністрації, управлінні сім»ї, молоді та спорту облдержадміністрації, управлінні охорони здоров»я облдержадміністрації, управлінні екології та природних ресурсів облдержадміністрації, управлінні культури облдержадміністрації, управлінні освіти і науки облдержадміністрації, управлінні інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації та у службі у справах дітей облдержадміністрації. За результатами проведеного моніторингу підготовлені аналітичні довідки та надіслані керівникам установ для вжиття необхідних заходів для забезпечення об»єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства.

      

    На виконання статті 6 Указу розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 10.02.2017 №42 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2017 рік» затверджено графік особистого прийому громадян посадовими особами облдержадміністрації, яким передбачено по чотири прийоми щомісяця кожною посадовою особою, у тому числі по два виїзних прийоми громадян.

     

    Протягом першого півріччя на особистому прийомі громадян до керівництва області звернулося 217 жителів області від яких подано 111 звернень.

     

    Переважна кількість звернень надійшла під час особистого прийому громадян керівництвом області від жителів: м.Житомира – 51, або 45,9% від загальної кількості, Житомирського району – 17, або 15,3% від загальної кількості,  Овруцького району – 6, або 5,4% від загальної кількості, Баранівського району - 5, або 4,5% від загальної кількості, Коростенського району – 5, або 4,5% від загальної кількості та Радомишльського району -4, або 3,6% від загальної кількості.

     

    З метою підвищення рівня доступності органів виконавчої влади для  громадян розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.12.2016 №435 «Про затвердження пілотного проекту організації та проведення особистих прийомів громадян у режимі відеокнференц-зв»язку» затверджено порядок проведення особистих прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації та райдержадміністрацій в режимі відеоконференц-зв’язку.

     

    Протягом звітного періоду проведено  8 особистих прийомів громадян в режимі відеоконференц-зв»язку, що дало можливість 35 жителям області обговорити та вирішити найбільш актуальні питання з керівництвом обласної державної адміністрації.

     

    З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим  непрацездатним  громадянам, багатодітним  і неповним сім»ям, дітям – сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом першого півріччя 2017 року  за висновками комісії, з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 875 громадянам на загальну суму 1 млн.156 тис.300 грн.

     

    В області створено 4 Центри надання безкоштовної правової допомоги та 19 бюро надання безкоштовної правової допомоги, які надають зазначені послуги жителям області, а також  вирі через мережу «громадських приймалень», створених в облдержадміністрації та у кожному районі і місті при  управліннях праці і соціального захисту населення облдержадміністрації надається допомога з вирішення соціальних питань.

     

    В облдержадміністрації постійно ведеться роз’яснювальна робота  та надаються консультації громадянам про порядок найбільш ефективної реалізації їх конституційного права на звернення.

     

    З метою надання допомоги учасникам АТО, сім'ям загиблих, військовим частинам та іншим військовим формуванням, а також у зв'язку з необхідністю координації дій волонтерів і громадських організацій, які надають допомогу учасникам АТО та їх сім'ям в облдержадміністрації створено дорадчо-консультативний орган - Центр допомоги учасникам антитерористичної операції. Протягом першого півріччя до Центру звернулося – 730 учасників АТО та членів їх сімей.

     

    Інформація про Центр допомоги учасникам антитерористичної операції розміщено на головній сторінці веб-порталу облдержадміністрації за посиланням: http://oda.zt.gov.ua/czentr-dopomogi-uchasnikam-ato/ також створено відповідні розділи на сайтах райдержадміністрацій, міськвиконкомів.

     

    Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота. Розроблено медіа-план інформаційної кампанії щодо допомоги учасникам АТО, здійснюється систематичне інформування про роботу Центру, дію обласних програм, пільги та права учасників АТО, їх родин розміщені  на сайтах обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій, в електронних засобах масової інформації та в соцмережах. У районних друкованих засобах масової інформації постійно висвітлюється інформація для учасників АТО та сімей загиблих військовослужбовців.

     

    Обласною державною адміністрацією в межах законодавства вживаються заходи щодо належного розгляду звернень громадян та вирішення порушуваних ними проблем, забезпечується реалізація конституційного права громадян щодо одержання обґрунтованої, повної та своєчасної відповіді на звернення. Підготовлено та з відповідними дорученнями керівництва направлено дві інформаційно-аналітичні довідки,   із визначенням рейтингів щодо роботи із зверненнями громадян, структурним підрозділам, райдержадміністраціям та виконкомам міських рад.

     

    З метою  забезпечення гласності у роботі із зверненнями громадян, прозорості і відкритості в діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування інформаційно-аналітична та  статистична інформація про стан роботи із зверненнями громадян  щокварталу оприлюднюється на офіційному сайті облдержадміністрації   у рубриці «Звернення громадян».

     

    В облдержадміністрації забезпечено реєстрацію та відповідний розгляд звернень громадян , які надходять на  «гарячу лінію» за номером телефону (0412)-47-51-49.  В кожному департаменті та управлінні обласної державної адміністрації функціонують постійно діючі телефони «гарячої лінії». У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія на яку громадяни міста можуть звернутися і будь-який час для вирішення проблемних питань, або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста. Всього за звітний період на такі телефонні «гарячі лінії» звернулося 14518 жителів області.

     

    На базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій проведено два тематичні семінари щодо забезпечення вимог законодавства з питань розгляду звернень громадян для працівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та міських рад, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.

     

    На офіційному веб-сайті облдержадміністрації функціонує постійна рубрика «Звернення громадян» (посилання для доступу: http://oda.zt.gov.ua/zvernennya-gromadyan/), в якій можна ознайомитися із порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами облдержадміністрації, розгляду звернень, щоквартально оновленими інформаційно-аналітичними даними про звернення громадян та статистикою за результатами їх розгляду.

     

    Крім того, відповідно до Закону України від 02.07.2015 № 577-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції" громадяни можуть заповнити електронну форму для відправлення звернень, що наведена у зазначеній вище рубриці (посилання для доступу: http://oda.zt.gov.ua/elektronna-forma-dlya-vidpravlennya-zvernennya.html).

     

    За перше півріччя 2017 року до облдержадміністрації надійшло та опрацьовано 126 електронних звернень.

     

    В рубриці «Інтернет-приймальня» (http://oda.zt.gov.ua/internet-prijmalnya.html) жителі області можуть ознайомитися з інформацією щодо порядку проведення відеоприйому керівництвом облдержадміністрації.

     

    На офіційних веб-сайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації та подається інформація за результатами його проведення в рубриці «Новини». Крім того, інформація про проведення прийому громадян головою та заступниками голови облдержадміністраціївисвітлюється друкованими й електронними засобами масової інформації та Інтернет-виданнями області. Публікації та сюжети на зазначену тему готуються й всеукраїнськими засобами масової інформації, зокрема телеканалом «5 канал» та Інформаційним агентством «УНІАН».

     

    З початку 2017 року на дану тематику було опубліковано більше 50 статей, серед яких:

     

    На сторінках обласної газети «Житомирщина» від 10.02.2017 надрукована стаття «Добрими ділами проростають слова».

     

    В районних газетах Коростенського району «Древлянський край» надруковані статті:  «Жителі Коростенського району першими потрапила на відео прийом громадян до голови ОДА», «Голова Житомирської ОДА Ігор Гундич звітує про роботу – 100 днів від Указу», Баранівського району «Слово полісся» - «В облдержадміністрації проводитимуть прийом громадян у режимі відеоконференц-зв’язку».

     

     На Інтернет –сайтах інформаційного агентства «УНІАН» розміщена  стаття «Голова Житомирської ОДА Гундич провів особистий прийом громадян», на  «Рупор Житомира» - «Ігор Гундич допоміг з коштами на лікування 11-річного хлопчика, який має мієломонобластний лейкоз» та «Гундич прийняв громадян через відеозв'язок» , на «20 хвилин» - «Мешканці Житомирщини зможуть поспілкуватися із посадовцями ОДА через відеозвязок», на «Житомир інфо» - «Жителі міст та сіл Житомирської області можуть записатися на відеоприйом до посадовців ОДА».

     

    На Телеканалі «СК1» - висвітлено інформацію на тему: «В Житомирській ОДА тестували відеоприйом громадян Ігоря Гундича», на радіостанції «КРОК РАДІО» озвучено інформацію на тему: «Голова ОДА Ігор Гундич запровадив сучасний метод комунікації з населенням - відеоприйом громадян».

     

    Увага керівників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування постійно акцентується на необхідності підвищення відповідальності посадових осіб за забезпечення на всіх рівнях кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями області проблеми та задовольняти законні їх вимоги.