• Карта сайту
  • Робота із зверненнями громадян у Житомирській обласній державній адміністрації протягом 2017 року проводилась у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу із зверненнями громадян.

     

    Аналіз стану  реалізації громадянами конституційного  права на звернення,  виконання розпоряджень голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48  «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008», від 03.08.2017 №303 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 1 півріччя 2017 року» свідчить, що облдержадміністрацією, її структурними підрозділами, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування  вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області.

     

    Протягом 2017 року облдержадміністрацією, райдержадміністраціями та органами місцевого   самоврядування   області   отримано   та   опрацьовано (з урахуванням колективних) 200402 звернення  громадян, що на 5575 звернень менше ніж за 2016 рік.

     

    Із загальної кількості звернень - 93181 (46,4%) надійшло поштою, 107221 (53,5%) отримано на особистому прийомі. За результатами розгляду вирішено позитивно - 143406 (71,5%), дано роз’яснення - 50315 (25,1%) з посиланням на правові норми  або необхідність вжиття додаткових дій з боку заявників, відмовлено у задоволенні - 1380 (0,6%), оскільки вирішення порушених питань не передбачено чинним законодавством.

     

    Переважна кількість звернень розглянута виконавчими органами сільських рад, сільських рад ОТГ – 91294, або (45,5%) від загальної кількості,  селищних рад, селищних рад ОТГ - 31719, або (15,8 %) від загальної кількості, міських рад міст обласного значення – 30494, або (15,2 %) від загальної кількості,  райдержадміністраціями – 20040, або (9,9%) від загальної кількості.

     

    Протягом  2017 року  у зверненнях до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування громадянами порушено 202175 питань. Найбільш чисельною групою є питання соціального захисту – 75398, або  (37,6%) від загальної кількості питань, аграрної політики і земельних відносин – 39334, або (19,6%) від загальної кількості,  комунального господарства – 12534, або (6,2%) від загальної кількості, житлової політики -10800, або ( 5,3%) від загальної кількості тощо.

     

    За період з 1 січня по 31 грудня 2017 року на адресу облдержадміністрації надійшло 10663 звернення громадян. Порівняно з попереднім роком кількість звернень громадян збільшилася на 90,4%. У тому числі на особистому прийомі в облдержадміністрації протягом 2017 року громадянами подано 560 звернень, що майже  в два з половиною рази більше ніж у 2016 році.

     

     З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації,  99,9% складають заяви (клопотання), 0,1% - скарги та пропозиції.

     

    З урахуванням 304 колективних звернень до облдержадміністрації звернулося  40 тис. жителів  області, якими порушено близько11 тис. різноманітних питань, з них: 10517 питань взято на контроль,  або (98,6%), задоволено питань, порушених у зверненнях громадян - 1829 або (17,1%) від загальної кількості, на 7085, або (66,4%) питань надано роз’яснення, 1749 або (16,4%)  питань  на контролі в облдержадміністрації.

     

    Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до облдержадміністрації надійшло від жителів таких районів та міст області: м.Житомира  (92422, або 22% від загальної кількості звернень); Житомирського району  (855, або 8 %); м.Коростеня  (672, або 6,3 %); Баранівського району (546, або 5,1 %) та  Коростишівського району (445, або 4,1 %).

     

    Найменша кількість звернень надійшла з Малинського району (95, або 0,8 %); Бердичівського району (102, або 0,9 %) та Народицького району (111, або 1%).

     

    За характером основних питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях до облдержадміністрації, питання соціального захисту складають - 5887 (53,6%) до загальної кількості питань. Перш за все це - клопотання щодо надання матеріальної та гуманітарної допомоги, у тому числі на лікування, оформлення житлових субсидій, призначення  та вчасної виплати різних видів соціальної допомоги, перегляду розміру пенсії, забезпечення інвалідів спецавтомобілями, визначення соціального статусу, забезпечення інвалідів санаторно-курортним лікуванням або надання відповідної компенсації, виплата передбачених законодавством компенсацій постраждалим від аварії на ЧАЕС тощо.

     

    На другому місці питання комунального господарства – 1969 питань, або  (17,9%) від загальної кількості. Актуальними залишаються питання щодо тарифів та розрахунків за оплату  житлово-комунальних  послуг, якісне надання житлово-комунальних послуг,  необхідності проведення ремонту та  незадовільного утримання житлового фонду і прибудинкових територій.

     

    Третє місце за актуальністю посідають питання охорони здоров’я – 609 питань, або (5,5%) від загальної кількості. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушують питання: надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками, неналежне функціонування державних і комунальних закладів.

     

    Також відмічається збільшення кількості звернень з питань транспорту і зв’язку – 519, або (4,7%) від загальної кількості. Переважна більшість, це питання пільгового перевезення соціально незахищених категорій населення.

     

    Всі звернення, що надходили до облдержадміністрації, заяви громадян, подані на особистому прийомі, опрацьовані  в межах чинного законодавства. Вживалися заходи щодо належного їх розгляду та вирішення питань порушених у зверненнях. Викладені в зверненнях  факти ретельно перевірялись, окремі з виїздом на місце за участю заявників.

     

    За допомогою до облдержадміністрації, як правило, звертаються найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.

     

    Так, протягом 2017 року до облдержадміністрації надійшло 56 звернень від членів сімей загиблих військовослужбовців, від інвалідів війни надійшло – 95  звернень, або 0,8% від загальної кількості, учасників війни та бойових дій - 170 звернень, або 1,6% від загальної кількості, від членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 483 звернення, або 4,5% від загальної кількості, від потерпілих від аварії на ЧАЕС – 120 звернень, або 1,1% від загальної кількості, від інвалідів загального захворювання, ветеранів праці та інших пенсіонерів – 2570 звернень, або 24,1% від загальної кількості.

     

    Протягом 2017 року питання забезпечення виконання в області вимог Закону України „Про звернення громадян ”, Указу Президента  України від 07.02.2008 №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” та актів Уряду щодо розгляду звернень громадян двічі розглядалися  на колегії облдержадміністрації, а також на апаратних нарадах у голови обласної державної адміністрації.

     

    Розпорядженням голови  обласної державної адміністрації від 14.02.2008 № 48 „Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 17.02.2008 № 109/2008” затверджені відповідні заходи.

     

    У 2017 році підготовлено та з відповідними дорученнями керівництва облдержадміністрації направлено структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністраціям та виконкомам міських рад чотири інформаційно-аналітичні довідки про звернення громадян, що надійшли на адресу облдержадміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення з визначенням рейтингів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо роботи із зверненнями громадян.

     

    Згідно з ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ”, видано розпорядження голови облдержадміністрації  від 10.02.2017 № 42 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2017 рік». 

     

    Відповідно до затвердженого графіка керівництвом облдержадміністрації протягом звітного періоду проведено 86 особистих прийомів громадян під час яких звернулося 560 жителів області. Найбільше звернень  надійшло від  жителів  м. Житомира – 187(33,6%),  Радомишльського району – 42 (7,5%), Овруцького району – 41 (7,3%), Любарського району – 41 (7,3%), Ємільчинського – 41 (7,3%), Пулинського – 33 (5,9%),  Житомирського району – 36 ( 6,4%), Черняхівського району – 10 (4,5%). За отриманими на  прийомах зверненнями керівництвом облдержадміністрації надавались доручення відповідним структурним підрозділам щодо їх розгляду та вирішення питання по суті.

     

    Велика увага керівництва області під час проведення особистих прийомів громадян, приділялася  безпосередньому спілкуванню з мешканцями області, що стало для жителів області реальним засобом звернутися задля вирішення нагальних проблем або висловлення пропозицій з  питань, що їх турбують. Забезпечено проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України, ветеранів війни та праці, інвалідів, учасників АТО, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітним сім’ям та іншим громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки.

     

    На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в громадській приймальні облдержадміністрації щоденно ведеться прийом громадян, залучаються керівники структурних підрозділів облдержадміністрації до компетенції яких належать питання, порушені громадянами області. Звернення, які не потребують додаткового вивчення розглядаються та вирішуються невідкладно. Крім того, створено належні умови для розгляду письмових звернень, запроваджено дієвий контроль за повним, кваліфікованим та об’єктивним розглядом звернень, не допускалося надання необґрунтованих відповідей заявникам.

     

    Протягом 2017 року за висновками комісії з надання одноразової допомоги громадянам області, шляхом визначення причин  та враховуючи ступінь потреби, 1863 жителя   області  отримали  одноразову  грошову  допомогу  на суму 2 млн. 900 тис.грн.

     

    Також надана матеріальна допомога 43 внутрішньо переміщеним особам на суму 105 тис. грн.

     

    На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» відповідно до затверджених  графіків забезпечено щомісячне проведення дня контролю, в рамках якого  здійснено  перевірки стану виконання доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади у 23 райдержадміністраціях, за результатами  яких складені відповідні довідки, проаналізовані та узагальнені питання, що порушують громадяни у зверненнях, особливо повторних,  виявлені причини, що їх породжують. За результатами такого аналізу   надавалась  методична допомога щодо вдосконалення організації роботи із зверненнями громадян.

     

    Забезпечено проведення 14 засідань постійно діючої комісії з питання розгляду звернень громадян при облдержадміністрації, розглянуто стан вирішення 28 проблемних питань жителів області, прийнято відповідні рішення.

     

    З метою підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян  на базі Житомирського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій  проведено три тематичні короткострокові семінари на теми: «Організація роботи щодо забезпечення виконання  законодавства з розгляду звернень громадян» для працівників структурних підрозділів облдержадміністрації, працівників райдержадміністрацій та міськвиконкомів, які відповідають за організацію роботи із зверненнями громадян, а також для новопризначених на державну службу, «Нормативно-правові акти, що регламентують доступ до публічної інформації» та «Нагальні питання роботи райдержадміністрацій, міськвиконкомів у сфері доступу до публічної інформації» для працівників райдержадміністрацій та міськвиконкомів, які відповідають за роботу із зверненнями громадян та доступ до публічної інформації.

     

    З метою підвищення правової освіти населення, роз’яснення Конституційних прав та свобод людини і громадянина, засобів їх захисту, повноважень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно ведеться робота щодо надання громадянами безкоштовної правової допомоги та допомоги з соціальних питань через мережу «громадських приймалень», створених у кожному районі та місті при управліннях юстиції та управліннях праці і соціального захисту населення.

     

    На засіданнях колегії облдержадміністрації, у січні та серпні 2017 року,  проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, заслухано звіти окремих голів райдержадміністрацій, керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, за результатами яких видані розпорядження голови облдержадміністрації від 30.01.2017 № 24 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 року та забезпечення виконання в області вимог законодавства  України  щодо  розгляду звернень громадян» та від 03.08.2017 № 303 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 1 півріччя 2017 року».

     

    За даними надходження звернень громадян з районів і міст протягом  2017 року, враховуючи критерії, визначені Адміністрацією Президента України та Урядом, можна визначити рейтингову оцінкуроботимісцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із зверненнями громадян. Найкращі показники з сумою місць 109 мають м.Нов.-Волинський, Ємільчинський район, найгірший з сумою місць 34 має м.Коростень (таблиця 18).

     

    Увага керівників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування акцентувалася на необхідності підвищення відповідальності посадових осіб щодо забезпечення на всіх рівнях кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного  та своєчасного розгляду звернень громадян, що дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями області проблеми та задовольняти їх законні вимоги.

     

    Відповідно до пункту 5 Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 на офіційному Інтернет-представництві Житомирської обласної державної адміністрації (далі – веб-сайт облдержадміністрації) функціонує постійна рубрика «Звернення громадян», в якій можна ознайомитися із порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами облдержадміністрації, розгляду звернень, щокварталу оновленими інформаційно-аналітичними даними про звернення громадян та статистичними даними за результатами їх розгляду. Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму для відправлення звернення.

     

    На  офіційних веб-сайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації та подається інформація за результатами його проведення в рубриці «Новини». Крім того, інформація  про проведення прийому громадян головою та заступниками голови облдержадміністрації висвітлюється обласними та всеукраїнськими засобами масової інформації.

     

    Протягом звітного періоду на дану тематику в засобах масової інформації опубліковано більше  30 статей, серед яких: «Добрі справи: пенсіонеру з Ружинського району оперативно встановлено лічильник, як тільки він звернувся до голови облдержадміністрації», «Ігор Гундич на особистому прийомі: маємо дати шанс 2-річній дівчинці на повноцінне життя», «Голова Житомирської  облдержадміністрації Ігор Гундич з робочим візитом відвідав с.Радовель Олевського району», «Ігор Гундич допомагає жителям області вирішувати проблемні питання», «Голова Житомирської облдержадміністрації Ігор Гундич провів особистий прийом громадян», «В Житомирській області  у  школі  Любарського  району влаштували світлодіодне освітлення», «Голова Житомирської облдержадміністрації Гундич перебуває із робочою поїздкою у Ружинському районі», «1700 гривень у місяць за власний дім – це реалії на Житомирщині» та інші.

     

    В області функціонує Центр допомоги учасникам АТО при Житомирській облдержадміністрації.  Робота Центру організована за принципом «єдиного вікна». Щоденно у Центрі чергують 5 представників відповідних структурних підрозділів облдержадміністрації, зокрема управління інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю, департаменту праці та соціального захисту населення, управління охорони здоров’я.

     

    Протягом 2017 року до Центру надійшло 1336 звернень, з яких повністю вирішено – 1290, що становить 92%. Слід зазначити, що кожне звернення зазвичай містить 3-4 питання. Це свідчить про те, що проблеми учасників АТО вирішуються комплексно. Звернення, що потребують додаткового розгляду, направляються до структурних підрозділів облдержадміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади відповідно до компетенції для подальшого вирішення.

     

    З метою контролю якості вирішених питань спеціалісти Центру у телефонному режимі перевіряють задоволення/незадоволення заявників станом вирішення питань. За результатами опитування найбільша кількість проблем у демобілізованих учасників АТО виникає з наданням юридичної допомоги, оформленням земельних ділянок, постановкою на квартирний облік, працевлаштуванням. Всі необхідні консультації та роз’яснення профільних спеціалістів працівниками Центру надані.

     

    На виконання Указу  Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади» затверджені річні графіки перевірок додержання законодавства про звернення громадян  у районних державних адміністраціях. Протягом 2017 року забезпечено щомісячне проведення дня контролю, в рамках якого  проведено перевірки стану виконання доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади у 23 райдержадміністраціях, за результатами  яких складені відповідні довідки, проаналізовані та узагальнені питання, що порушують громадяни у зверненнях, особливо повторних,  виявлені причини, що їх породжують. За результатами такого аналізу  надавалась  методична допомога щодо вдосконалення організації роботи із зверненнями громадян.

     

    З метою надання громадянам роз’яснень в оперативному режимі з важливих питань життєдіяльності забезпечено функціонування «гарячих ліній» при облдержадміністрації, райдержадміністраціях, виконкомах міських рад міст  обласного  значення.

     

    Всього   на   такі  телефонні «гарячі лінії» звернулося 78635 громадянин, всі звернення були оперативно розглянуті та надіслані для фахового розгляду та опрацювання органами виконавчої влади та місцевого самоврядування відповідно до компетенції.

     

    Увага керівництва органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування постійно акцентується на необхідності підвищення відповідальності посадових осіб за забезпечення на всіх рівнях кваліфікованого,  неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, що дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями області проблеми та задовольняти законні їх вимоги.

     

    Робота із зверненнями громадян  і надалі залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності обласної державної адміністрації, її структурних підрозділів, органів державної влади та місцевого самоврядування в районах та містах області, важливою складовою заходів із реалізації вимог чинного законодавства України, актів Президента України та Уряду.