Микола Суслик про реформування медицини: як на Житомирщині працюватиме принцип «гроші йдуть за пацієнтом»

17.10.2017 12:40 Житомирська область, реформа, медицина, принцип, пацієнт, лікар, Микола Суслик Версія для друку
236

Медична реформа – це не лише реорганізація медичних установ, створення госпітальних округів та рад. В першу чергу, це надання якісних медичних послуг за принципом «гроші йдуть за пацієнтом».

 

Від того, наскільки якісно надаватиме медичні послуги, залежатиме заробітна плата фахівця. Лікарів пацієнти обиратимуть самостійно, у будь-якій лікарні, а не за пропискою.

 

Про це говорить начальник управління охорони здоров’я ОДА Микола Суслик, коментуючи законопроект № 6327 «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», який народні депутати прийняли в першому читанні.

 

За його словами, реформування галузі – це насамперед доступні медичні послуги та лікарські засоби для всіх категорій населення області незалежно від матеріального становища пацієнтів. Адже за даними досліджень, 49% українців відмовляються від лікування через брак коштів. Ще 69% із-зі цієї ж причини займаються самолікуванням, що часто призводить до негативних наслідків.

 

«З початку 2017 року ми розпочали підготовчий етап реформування галузі на Житомирщині – створили чотири госпітальні округи та відповідно обрали керівництво госпітальних рад. Наступний і дуже важливий етап – створення інститутів сімейних лікарів за принципом «гроші йдуть за пацієнтом», який має запрацювати з 1 січня 2018 року. Кошти будуть спрямовуватись на оплату конкретних медичних послуг та лікарських засобів, наданих пацієнтам, а не на утримання інфраструктури закладів охорони здоров'я. Тобто, кожен пацієнт обирає собі лікарню та фахівця – сімейного лікаря, терапевта чи педіатра. Безкоштовно населення отримуватиме медичну допомогу від свого лікаря: профілактичний огляд, обстеження, медичний супровід, призначення діагностичних обстежень та ліків, корегування лікування та направлення до лікарів-спеціалістів. Саме за якість надання цих послуг платитиме держава медичним закладам», – зазначає Микола Суслик.

 

У результаті запровадження нової моделі фінансування бюджетні кошти будуть використовуватись ефективніше, а громадяни отримають більш якісний медичний захист. Крім цього, визначено чіткий перелік послуг – так званий «гарантований пакет», за який повністю платить держава:

 

  1. Екстренна допомога – невідкладна допомога, термінова операцію в т. ч. серцевий напад, інсульт, апендицити, переломи.
  2. Первинна допомога – лікарі первинної ланки (сімейний лікар, терапевт, педіатр).
  3. Паліативна допомога – перш за все надання адекватного знеболювання пацієнтам, які мають смертельні захворювання.
  4. Медична допомога дітям до 16 років.
  5. Медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами.

 

«Для того, щоб жителі Житомирщини отримували якісні медичні послуги, потрібно щоб лікар думав, як краще надати допомогу. Від того, наскільки фахівець буде уважним до хворого, наскільки пацієнт буде задоволений якістю обслуговування та послуг, і залежатиме заробіток фахівця. Адже медичні заклади самостійно визначатимуть штат та зарплату свої працівників. Це збільшить кількість професіоналів, зокрема, молодих лікарів, які стануть конкурентними на ринку праці», – впевнений начальник управління ОДА.

 

Також він наголошує, що держава гарантує повну оплату медичних послуг і лікарських засобів учасникам бойових дій та іншим особам відповідно до ст.6 та ст. 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

 

Нагадаємо, що Житомирщина активно включилась в процес запровадження системи реімбурсації лікарських засобів. І вже з квітня за програмою «Доступні ліки» майже 200 тисяч жителів отримали безкоштовно або з незначною доплатою препарати на суму більше 10 млн грн.

 

Довідково: Прийняття та реалізації проекту Закону, запровадження в Україні нової системи фінансування охорони здоров'я та залучення до постачання медичних послуг закладів охорони здоров’я усіх форм власності та фізичних особі-підприємців сприятиме:

 

  • забезпеченню доступності медичних послуг та лікарських засобів, не залежно від матеріального становища пацієнтів;
  • зміцненню здоров’я та подовженню тривалості життя населення України;
  • зростанню рівня задоволеності населення вітчизняною системою охорони здоров’я;
  • збільшенню ефективності використання бюджетних коштів;
  • зміцненню ролі місцевого самоврядування, зокрема об’єднаних територіальних громад, в розвитку системи надання медичної допомоги;
  • створенню передумов для розвитку конкуренції в системі охорони здоров’я, збільшенню інвестиційної привабливості вітчизняної системи охорони здоров’я;
  • підвищенню якості медичного обслуговування, впровадженню  науково обґрунтованих та економічно ефективних методів роботи, забезпеченню дотримання клінічних настанов та медичних стандартів. 

 

 

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

 

До уваги переселенців

 

Соціальний діалог

 

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців