• Карта сайту
  •    1 жовтня 2014 року на засіданні Уряду прийнято Постанову Кабінету Міністрів України № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», яка передбачає надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції.


       Надання грошової допомоги таким особам пов’язано з необхідністю покриття витрат на проживання, у тому числі у зв’язку з наближенням зимового періоду.


       Відповідно до вищезгаданої Постанови фінансування витрат, пов’язаних із наданням щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, передбачено здійснювати за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття і рідких нечистот та за рахунок коштів, що надходять до державного бюджету у вигляді благодійної або міжнародної допомоги.

     

       Насамперед адресна допомога призначається особам, які обліковані органами соціального захисту населення.


       У зв’язку з цим 1 жовтня цього року прийнято також Постанову Кабінету Міністрів України № 509 «Про облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції».


       Ця Постанова затверджує Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території
    України або району проведення антитерористичної операції.


       Міністерству соціальної політики України було доручено створити Єдину інформаційну базу даних про взятих на облік осіб, які переміщуються
    з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції.


    Порядок призначення щомісячної адресної грошової допомоги


       Особам, які будуть зареєстровані в Єдиній інформаційній базі даних, видаються довідки про взяття на облік осіб, які переміщуються.

     

       Для отримання довідки повнолітня особа, яка переміщується, звертається особисто або через законного представника із заявою про взяття на облік за встановленою формою.


       Для отримання довідки про взяття на облік неповнолітніх дітей, які переміщуються без батьків або членів сім’ї, заява подається їх опікуном чи піклувальником або законним представником.


    Заява про взяття на облік повинна містити таку інформацію про заявника:

       Заявник дає згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних та персональних даних неповнолітніх осіб, які переміщуються разом з ним, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.

       Інформація про персональні дані осіб, які переміщуються, може передаватися до агенцій ООН та Міжнародного Комітету Червоного Хреста за згодою заявника.

     

       Разом із заявою про взяття на облік особа, яка переміщується, пред’являє:

       У день подання заяви безоплатно видається довідка встановленого зразка, яка роздруковується на папері формату А4 і підписується посадовою особою уповноваженого органу та скріплюється печаткою відповідного уповноваженого органу.

     

       Для отримання грошової допомоги уповноважений представник сім’ї звертається до уповноваженого органу за фактичним місцем проживання (перебування) з відповідною заявою та пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та довідки всіх членів сім’ї про взяття на облік осіб, які переміщуються.


       У заяві зазначаються такі відомості про всіх членів сім’ї, які претендують на отримання грошової допомоги:

     

       До заяви додаються копія свідоцтва про одруження, копії свідоцтв про народження дітей та письмова згода довільної форми про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім’ї від інших членів сім’ї та згода на обробку персональних даних.

     

       Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», адресна допомога призначається особам, які обліковані органами соціального захисту населення, та виплачується з дня звернення не більш ніж шість місяців.


       Допомога виплачуватиметься у таких розмірах:

     

       Механізм виплати щомісячної адресної допомоги передбачає, що працездатна особа не повинна стати утриманцем від держави. Тому якщо у складі сім’ї, якій буде призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку, що протягом двох місяців із дня призначення виплати допомоги не працевлаштувалися, в тому числі за сприяння державної служби зайнятості, або перебувають у трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України чи в районах проведення АТО, але фактично не працюють, розмір допомоги для них на наступні два місяці зменшується на 50%, а на наступний період – припиняється.


       Райміськуправління праці та соціального захисту населення протягом 10 днів після подання уповноваженим представником сім’ї заяви та документів призначають грошову допомогу або відмовляють у її призначенні та надають відповідне повідомлення уповноваженому представнику сім’ї.


       Інформація про призначення грошової допомоги вноситься уповноваженим органом до Єдиної інформаційної бази даних про взятих на облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції.


       Грошова допомога перераховується уповноваженим органом на відкритий уповноваженим представником сім’ї в установі уповноваженого банку рахунок.


       Уповноважені органи мають право перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність документів, поданих для призначення грошової допомоги, а також здійснювати запити та безоплатно отримувати відомості від підприємств, установ та організацій усіх форм власності, необхідні для призначення грошової допомоги та контролю за правильністю її надання.


       Уповноважений представник сім’ї, якому призначено грошову допомогу, зобов’язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів із дня настання таких обставин.


       Суми грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, повертаються на вимогу уповноваженого органу. У разі відмови добровільного повернення надміру перерахованих сум грошової допомоги вони стягуються у судовому порядку.