Про порядок здійснення перевірок щодо дотримання трудового законодавства

11.05.2017

Постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» врегульовано механізм державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та забезпечено виконання положень статті 259 КЗпП, Конвенцій Міжнародної організації праці №81 та №129, ратифікованих Україною, а також реалізації делегованих органам місцевого самоврядування повноважень у сфері праці.


Прийнята постанова визначає ефективний механізм виявлення неоформлених працівників, що є черговим кроком Уряду у боротьбі за легалізацію доходів та зайнятості громадян.


Державний контроль за додержанням законодавства про працю буде здійснюватися інспекторами праці: Держпраці та її територіальних органів; виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад (з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин).


Інспектори праці за наявності службового посвідчення, безперешкодно, без попереднього повідомлення мають право під час проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин самостійно і в будь-яку годину доби з урахуванням вимог законодавства про охорону праці проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об’єкта відвідування, в яких використовується наймана праця.


За результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення.


У разі виконання припису в установлений у ньому строк заходи до притягнення об’єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності не вживаються.
Проте заходи до притягнення об’єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності за використання праці неоформлених працівників, несвоєчасну та не у повному обсязі виплату заробітної плати, недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці вживаються одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення виявлених порушень у ході інспекційного відвідування або невиїзного інспектування.


Нагадуємо, що згідно з ст.265 КЗпП України юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (у 2017 році - 96 тис. грн.).


У разі недопущення інспектора з праці до проведення перевірки, якщо вона проводиться з метою виявлення працівників без належного оформлення трудових відносин, або виплати заробітної плати «у конвертах» на роботодавця накладається штраф у розмірі 100 мінімальних зарплат (320 тис. грн.).


З метою здійснення превентивних заходів щодо недопущення порушення норм законодавства з праці в усіх районах і містах області проводяться інформаційні семінари з керівниками, власниками і фахівцями суб'єктів господарювання усіх форм власності.


Роз'яснення з питань застосування трудового законодавства можна отримати в управлінні праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи департаменту праці та соціального захисту облдержадміністрації за адресою: м. Житомир, майдан Корольова 3/14 (каб. 122) або за телефоном (0412) 47-47-19.

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

До уваги переселенців

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців