Розпорядження № 24 від 30.01.2017 "Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 році та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян"

2.02.2017

УКРАЇНА

ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

голови обласної державної адміністрації

 

30.01.2017

 

№ 24

Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 році та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян

 

 

 

Протягом 2016 року органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області здійснювалися заходи щодо забезпечення виконання в області вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, актів Уряду щодо розгляду звернень громадян, розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 14.02.2008 № 48 „Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008”, від 01.08.2016 № 244 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 1півріччя 2016 року та виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.


Минулого року облдержадміністрацією, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування області отримано та опрацьовано (з урахуванням колективних) 206482 звернення громадян, що на 11230 звернень більше ніж у 2015 році. Переважну більшість звернень розглянуто виконавчими органами сільських рад – 111339 або 53,9% від загальної кількості, міських рад міст обласного значення – 32750 або 15,8% від загальної кількості, селищних рад – 20893 або 10,1% від загальної кількості, райдержадміністраціями – 20630 або 9,9% від загальної кількості.


Порівняно з 2015 роком у 2016 році зросла кількість звернень громадян до 19 райдержадміністрацій та 2 міськвиконкомів. Значно збільшилося їх надходження до Бердичівської, Житомирської, Народицької, Коростишівської, Баранівської, Радомишльської, Ружинської, Олевської райдержадміністрацій.


Збільшилася кількість повторних звернень, що надійшли до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області. У 2015 році таких звернень було отримано 304, у 2016 році – 429.


Зросла кількість повторних звернень до райдержадміністрацій – на 41,1%, до виконавчих органів обласної ради – на 16,7%, районних рад – на 31,5%, міських рад міст обласного значення – на 37,5% та селищних рад - на 37,1%, що вимагає від зазначених органів влади підвищення ефективності і якості розгляду звернень та вирішення проблем, які порушують громадяни у своїх зверненнях.


Протягом 2016 року до облдержадміністрації надійшло 7 повторних звернень, що на 17 звернень менше ніж у 2015 році.


Протягом 2016 року громадянами у зверненнях до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області порушено понад 209270 різноманітних питань, що на 11330 більше ніж у 2015 році. Найбільш чисельною групою питань є питання соціального захисту – 38%, аграрної політики і земельних відносин – 21,6%, комунального господарства – 5,3%, житлової політики – 5,2% тощо.


Минулого року на адресу обласної державної адміністрації надійшло і було опрацьовано 5599 звернень громадян, що на 3,5% більше ніж у 2015 році.


Понад 2,1 тис. звернень, що надійшли на адресу облдержадміністрації або 38,7% від їх загальної кількості, склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.


Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу облдержадміністрації надійшло:
від інвалідів загального захворювання, ветеранів праці та інших пенсіонерів – 1264 звернення, що на 218 звернень менше ніж у 2015 році;
від учасників війни та бойових дій – 409 звернень, що на 77 звернень більше ніж у 2015 році. Найбільше їх надійшло з м.Житомира – 108, Любарського району – 24, Хорошівського – 24, Коростишівського – 23, Житомирського району – 22;
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 180 звернень, що на 35 звернень менше ніж у 2015 році. Найбільше звернень цієї категорії громадян надійшло з м. Житомира та Житомирського району;
від інвалідів війни – 124 звернення, що на 29 більше ніж у 2015 році. Найбільше звернень цієї категорії громадян надійшло з м.Житомира – 50, м.Бердичева – 12 та Коростишівського району - 11.


Зменшилась кількість колективних звернень громадян. Протягом 2016 року на адресу облдержадміністрації надійшло – 205 колективних звернень, що на 151звернення менше ніж у 2015 році.


Протягом 2016 року найбільше звернень громадян на адресу облдержадміністрації надійшло з таких регіонів:
місто Житомир – 1607 (28,7% від загальної кількості звернень за вказаний період); Житомирський район – 382 (6,8%); Черняхівський район – 265 (4,7%); місто Коростень – 242 (4,3%); Баранівський район – 220 (3,9%).


Найменше звернень громадян до облдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів Брусилівського, Ружинського, Бердичівського та Малинського районів.


У 2016 році на особистому прийомі в облдержадміністрації та виїзних прийомах громадянами подано 223 звернення, що на 43 менше ніж у попередньому році. З урахуванням колективних звернень на особистому прийомі побувало 253 громадянина.


Переважна більшість звернень надійшла під час особистого прийому громадян від жителів м.Житомира – 103 (46,1% від загальної кількості звернень, поданих на особистому прийомі), Житомирського району – 19 (8,5%), Черняхівського – 10 (4,4%).


Найбільш активно зверталися до облдержадміністрації протягом минулого року жителі Черняхівського району – 92 звернення з розрахунку на 10 тис.населення, Пулинського - 60 та м. Житомира – 60 звернень. Також у першу п’ятірку за цим показником увійшли Ємільчинський район – 59 та Лугинський – 57 звернень на 10 тисяч населення при середньому показнику по області 45.


Найменшу активність виявили жителі Андрушівського району – 17, Бердичівського – 18, Ружинського району – 19 звернень з розрахунку на 10 тис. населення.


Протягом минулого року у своїх зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили понад 6047 різноманітних питань, що на 6,2% менше ніж за 2015 рік. Узято на контроль 5827 або 96,4%, задоволено питань порушених у зверненнях громадян 2400 або 41,2% від загальної кількості.


Протягом 2016 року центральними органами влади, засобами масової інформації, народними депутатами України відповідно до частини 3 статті 7 Закону України „Про звернення громадян” 1889 звернень жителів області надіслано на розгляд до облдержадміністрації, що складає 33,7% від усіх звернень, отриманих облдержадміністрацією за вказаний період (у 2015 році – 31,5%). У тому числі через Адміністрацію Президента України надійшло - 376 звернень, що на 33 звернення менше ніж у 2015 році, через Кабінет Міністрів України – 265 звернень, що на 11 більше ніж у 2015 році, через інші органи влади та засоби масової інформації – 380 звернень, що на 15 більше ніж у 2015 році, від народних депутатів України – 728 звернень, що на 26 більше ніж у 2015 році.


Найбільше звернень надійшло до облдержадміністрації через центральні органи влади та ЗМІ від жителів м.Житомира, м.Коростеня, м.Нов.-Волинського, Баранівського, Житомирського та деяких інших районів.


За статистичними даними надходження звернень громадян з районів і міст за 2016 рік, ураховуючи критерії, визначені Адміністрацією Президента України, а саме: кількість звернень на 10 тис. населення відповідного регіону, темпи зменшення надходження звернень, питома вага повторних звернень, темпи зменшення надходження колективних звернень, темпи зменшення надходження звернень від найменш соціально захищених категорій громадян, можна визначити рейтингову оцінку роботи місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із зверненнями громадян. П’ять найкращих показників мають м.Нов.-Волинський, м.Бердичів, Чуднівський, Народицький та Ружинський райони.


Враховуючи, що робота із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах та на виконання рішення колегії обласної державної адміністрації від 26 січня 2017 року:

 

1. Головам райдержадміністрацій, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації, рекомендувати міським головам:

1) Забезпечувати безумовне виконання вимог Закону України ”Про звернення громадян”, актів Президента України та Уряду щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення, належний розгляд звернень та оперативне вирішення обґрунтованих заяв і скарг громадян та розглянути на засіданнях колегій, виконавчих комітетів місцевих рад області питання про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2016 році та стан виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
2) Затвердити графіки проведення особистих та виїзних прийомів громадян на 2017 рік, передбачивши у них виконання п.6 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, зокрема обов’язкову участь в особистому прийомі заступників керівників відповідних органів, проведення особистого прийому не рідше чотирьох разів на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів громадян, та забезпечувати проведення прийомів громадян відповідно до графіків.
3) Забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, реального поновлення порушених конституційних прав заявників та запобігання в подальшому таких порушень. 4) Посилити виконавську дисципліну та контроль за належною організацією роботи посадових та службових осіб із зверненнями громадян та результативністю вирішення порушених у них питань, у тому числі шляхом притягнення винних осіб у встановленому законодавством порядку до дисциплінарної відповідальності за невиконання чи неналежне виконання службових обов’язків щодо розгляду звернень громадян.
5) Забезпечувати якісно новий рівень організації розгляду звернень громадян та участь заявників при розгляді їх звернень з наданням можливості знайомитися з матеріалами щодо їх розгляду для недопущення випадків безпідставної відмови, проявів упередженості, халатності та формалізму у задоволенні законних вимог заявників, що сприятиме у зменшенні кількості повторних звернень.

6) Звернути особливу увагу на вирішення питань, порушених у колективних зверненнях, та першочерговий розгляд проблем соціально незахищених верств населення і осіб, які мають особливі заслуги перед Україною.
7) Здійснювати розгляд проблемних питань, що потребують вирішення органами влади, на засіданнях постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.
8) Установити дієвий контроль за повним, кваліфікованим і об’єктивним розглядом звернень громадян, додержанням встановлених законодавством термінів їх розгляду та своєчасним наданням відповідей авторам звернень.
9) Здійснювати постійний моніторинг питань, що порушують громадяни під час дзвінків на „прямі” та „гарячі” телефонні лінії, „телефони довіри”, підсумки оприлюднювати в засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах.
10) Звернути увагу голів Любарської райдержадміністрації – Кіндрася Л.М., Олевської – Лазаренка Д.О. та в.о. голови Хорошівської райдержадміністрації - Римара В.А. на найнижчу рейтингову оцінку роботи місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із зверненнями громадян відповідно до показників, визначених Адміністрацією Президента України.

 

2. Структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадмініст-раціям, рекомендувати міськвиконкомам про виконання розпорядження поінформувати облдержадміністрацію через відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації до 05 липня 2017 року разом з інформацією про виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48.

 

3. Затвердити графік проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у районних державних адміністраціях на 2017 рік, що додається.

 

4. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 01.08.2016 №244 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 1півріччя 2016 року та виконання в області вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення».

 

5. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Лагуту Я.М.

 

 

Голова адміністрації

І.П. Гундич

 

 

Завантажити розпорядження

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

До уваги переселенців

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Чорнобильські дзвони, 30 років потому

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців