Розпорядження № 332 від 02.10.2015 "Про здійснення моніторингу стану використання земель"

УКРАЇНА

ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

голови обласної державної адміністрації

 

02.10.2015

 

№ 332

Про здійснення моніторингу
стану використання земель

 

 

 

На виконання п. 7 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статей 204, 22 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», статей 17, 191, 192 Земельного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 року №391 «Про Положення про державну систему моніторингу довкілля» моніторинг довкілля та стану використання земель проводиться з метою визначення фактичного стану використання земель та змін, що відбуваються, обґрунтування пропозицій щодо їх оптимального використання, своєчасного виявлення змін, їх оцінки, відвернення та ліквідації наслідків негативних процесів, вжиття заходів впливу у разі виявлення порушень при використанні.


Об’єктами моніторингу стану використання земель є всі землі, розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць незалежно від форми власності.


Моніторинг земель складається із:

  • систематичних спостережень за станом земель (агрохімічна паспортизація земельних ділянок, зйомка, обстеження і вишукування, а також проведення оцінки земель);
  • процесів, пов'язаних із змінами родючості ґрунтів (розвиток водної і вітрової ерозії, втрата гумусу, погіршення структури ґрунту, заболочення і засолення), заростанням сільськогосподарських угідь, забрудненням земель пестицидами, важкими металами, радіонуклідами та іншими токсичними речовинами;
  • спостереження за станом берегових ліній річок, озер, заток, водосховищ, гідротехнічних споруд;
  • процесів, пов'язаних із утворенням ярів, зсувів сельовими потоками, землетрусами, карстовими, кріогенними та іншими явищами.

 

Глобалізаційні процеси, до яких на сучасному етапі активно інтегрується економіка України, зумовлюють проблему в підвищенні конкурентоспроможності аграрного сектора, як її складової на зовнішньому і внутрішньому ринках, у першу чергу передбачається забезпечення повної, об’єктивної і своєчасної інформативності суб’єктів власності та господарювання, у тому числі про результати моніторингу земель сільськогосподарського призначення та земельних відносин. Актуальність розвитку таких спостережень підкріплюється закінченням терміну дії мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення, необхідністю затвердження проекту Закону України «Про ринок земель» та завершення земельної реформи.


На сьогодні в області одним із проблемних питань є складність формування земельних відносин у сільському господарстві. Передача прав на володіння, користування й розпорядження угіддями зумовлює потребу у формуванні земельно-інформаційної системи. Вона може стати основою процесу моніторингу земель сільськогосподарського призначення.


З метою виявлення фактів неефективного використання земельних ділянок, установлення відповідності фактичного використання земель їх цільовому призначенню, виявлення земель, придатних для використання в сільському господарстві та для інших цілей, розроблення пропозицій щодо більш ефективного використання земель, відповідно до рішення колегії обласної державної адміністрації від 24.09.2015:


1. Головам райдержадміністрацій,


1). Протягом п’яти робочих днів утворити робочу групу для проведення моніторингу стану використання земель, до складу якої увести представників:
територіального органу земельних ресурсів;
органу місцевого самоврядування (за згодою);
відділу містобудування та архітектури місцевої райдержадміністрації;
управління екології та природних ресурсів Житомирської облдержадміністрації;
управління санепідемслужби у Житомирській області;
відділу культури і туризму місцевої райдержадміністрації;
Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства;
Житомирського обласного управління водних ресурсів;
органів Державної фіскальної служби;
інституту охорони ґрунтів ДП Житомирська філія;
районної державної адміністрації.


2) Головою робочої групи затвердити заступника голови районної державної адміністрації, на якого згідно з розподілом обов’язків покладено питання роботи місцевих підрозділів Держгеокадастру.


3) Узяти під особистий контроль питання діяльності робочої групи щодо моніторингу стану використання земель.


2. Робочій групі:


1) проводити моніторинг стану використання земель за межами населених пунктів не рідше двох разів на рік. За результатами роботи оформляти акти обстеження земельних ділянок, робити висновки, з відповідними планово - картографічними матеріалами;


2) акти обстеження земельних ділянок, що використовуються із порушенням чинного законодавства, передати до територіальних органів Держсільгоспінспекції та правоохоронних органів для вжиття відповідних заходів;


3) згідно із статтями 37, 54 Закону України «Про охорону земель» встановити актуальність та наявність у землекористувачів (орендарів) земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності документів, що підтверджують стан використання, деградацію та забруднення відповідних земельних ділянок;


4) до 23 листопада 2015 року завершити моніторинг стану використання земель на території районів області.


5) висновок про результати проведення моніторингу стану використання земель подавати до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для прийняття відповідних рішень щодо раціонального використання земельних ресурсів та запровадження заходів із охорони земель.


3. Попередити голів райдержадміністрацій про персональну відповідальність за повноту вжитих заходів щодо проведення моніторингу стану використання земель.


4. Головам робочих груп районних державних адміністрації подати інформацію головному управлінню Держгеокадастру у Житомирській області до 01 грудня 2015 року для подальшого узагальнення та інформування обласної державної адміністрації до 10 грудня 2015 року.


5. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника голови облдержадміністрації Дмитренка Г. В.

 

 

Голова адміністрації С.О. Машковський

 

 

  Завантажити розпорядження

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

До уваги переселенців

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців