Розпорядження № 333 від 06.10.2016 "Про стан сплати до бюджету області суб’єктами усіх форм власності коштів за користування землею"

УКРАЇНА

ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

голови обласної державної адміністрації

 

06.10.2016

 

№ 333

Про стан сплати до бюджету області суб’єктами усіх форм власності коштів за користування землею

 

 

 

За 8 місяців 2016 року до місцевих бюджетів області фізичними та юридичними особами сплачено земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності 245,4 млн. грн., що становить 11,0 % у структурі доходів загального фонду.


За січень-серпень 2016 року нарахування з плати за землю по юридичних особах становить 211,9 млн. грн., що на 70,6 млн. грн. або на 50,0 % більше, ніж за аналогічний період минулого року (141,2 млн. гривень).


Територіальними органами Головного управління ДФС у Житомирській області сформовано та вручено громадянам - платникам земельного податку майже 272,5 тис. податкових повідомлень - рішень на загальну суму нарахувань 26,4 млн. грн., що у порівнянні з 2015 роком, на 10,0 млн. грн. або на 64,0 % більше. Ріст надходжень земельного податку від фізичних осіб у порівнянні з 2015 роком по всіх районах області забезпечено у середньому на 62,5 %.


Крім того, за станом на 01.09.2016 фізичними особами-підприємцями подано понад 3 тис. податкових декларацій з плати за землю та задекларовано податкових зобов’язань на суму 27,8 млн. грн., що на 11,2 млн. грн. більше, ніж у 2015 році.


Протягом 2013 - 2015 років доходи бюджетів від використання землі зросли на 46,0 %, у 2016 році за підсумками січня-серпня рівень зростання становить 47,1 відсотка.


Збільшення надходжень плати за землю відбулося не тільки за рахунок індексації нормативної грошової оцінки землі (коефіцієнт 1,2 - по сільськогосподарських землях та 1,433 - по землях інших категорій), а й за рахунок впровадження нової нормативної оцінки по населених пунктах, перегляду раніше укладених договорів оренди та приведення їх у відповідність з вимогами чинного законодавства щодо розміру орендної плати (не менше 3,0 % нормативної грошової оцінки), залучення до оподаткування суб’єктів господарювання, які завершили оформлення прав на користування земельними ділянками, та вжитих спільних заходів органів місцевого самоврядування, райдержадміністрацій та податкових органів області.


Однак в області ще є резерви збільшення надходжень плати за землю, які потребують подальшого вирішення.


Зокрема, за станом на 01.09.2016 по області залишаються непереукладеними 52 договори оренди землі, у яких розмір орендної плати не відповідає вимогам чинного законодавства (становить менше 3,0 % нормативної грошової оцінки). Річна сума втрат місцевих бюджетів від непереукладення таких договорів становить понад 2,0 млн. гривень.


З метою приведення договорів оренди у відповідність з вимогами чинного законодавства, податковими органами області неодноразово направлялись листи до орендодавців землі (міських, селищних, сільських рад та райдержадміністрацій) з пропозиціями щодо внесення змін до таких договорів оренди або їх розірвання. Також, направлено листи - звернення до державної інспекції сільського господарства в Житомирській області для здійснення перевірки щодо правомірності використання земельних ділянок.


Значним резервом щодо збільшення надходжень до місцевих бюджетів є своєчасне поновлення нормативної грошової оцінки землі населених пунктів згідно з вимогами Закону України «Про оцінку земель» та погашення боргу з плати за землю.


Зокрема, за період з 01.01.2016 по 01.09.2016 заборгованість з плати за землю зросла на 12,6 млн. грн. (з 51,3 млн. грн. до 63,9 млн. гривень).


Різке збільшення заборгованості з плати за землю відбулося у серпні ц.р. здебільшого через несплату фізичними особами податкових зобов’язань, які виникли за результатами річного декларування на суму 4,6 млн. гривень.


З метою забезпечення збільшення надходжень плати за землю та на виконання рішення колегії облдержадміністрації від 20.09.2016:

 

1. Головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським, сільським, селищним головам, головам об’єднаних територіальних громад:
1) до 15 листопада 2016 року переглянути розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в договорах оренди, де він нижче 3,0 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
2) до 01 листопада 2016 року забезпечити своєчасне поновлення нормативної грошової оцінки земель згідно з вимогами Закону України «Про оцінку земель» зі змінами та доповненнями, передбачивши для її поновлення кошти в бюджетах органів місцевого самоврядування;
3) до 15 листопада 2016 року переукласти договори оренди або укладення додаткових угод з орендарями в населених пунктах, де вже поновлена нормативна грошова оцінка;
4) до 01 листопада 2016 року провести роботу з боржниками та розглянути питання щодо можливостей вилучення земельних ділянок у разі систематичної несплати земельного податку та розірвання орендних відносин з орендарями, у яких наявні значні суми боргу з передачею вивільнених земель ефективним землекористувачам;
5) забезпечити постійний контроль щодо надання в оренду вільних земельних ділянок на умовах, які є адекватними сучасним економічним умовам;
6) проінформувати департамент фінансів облдержадміністрації про хід виконання завдань до 20 листопада 2016 року.


2. Департаменту фінансів облдержадміністрації проінформувати облдержадміністрацію про хід виконання завдань по п.1 розпорядження до 01 грудня 2016 року.


3. Рекомендувати Головному управлінню ДФС у Житомирській області спільно з органами місцевого самоврядування розробити План заходів щодо збільшення надходження платежів до місцевих бюджетів протягом IV кварталу 2016 року, у т.ч. за рахунок погашення податкового боргу.


4. Рекомендувати Головному управлінню ДФС у Житомирській області інформувати облдержадміністрацію про стан погашення податкового боргу щомісяця до 15 числа наступного періоду.


5. Контроль за виконанням розпорядження залишаю за собою.

 

 

Т.в.о. голови адміністрації

І.П. Гундич

 

 

Завантажити розпорядження

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

До уваги переселенців

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Чорнобильські дзвони, 30 років потому

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців