Що змінилося в порядку призначення житлових субсидій та на що необхідно звертати увагу?

З 1 травня 2018 року набрала чинність постанова Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2018 року № 329 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. №1022».

 

Зазначеною постановою, зокрема, внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22,09.1997 року № 1050, зі змінами), яке викладено у новій редакції.

 

Житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані і фактично проживають в житловому приміщенні (будинку).

 

Положенням передбачено призначення субсидії на наступний період лише на підставі нових заяви і декларації визначеним категоріям осіб:

  • внутрішньо переміщені особи;
  • особи, члени сім'ї яких не  зареєстровані за адресою домогосподарства;
  • особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);
  • особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.

З 1 травня 2018 року переглянуто соціальні нормативи споживання газу та електроенергії для потреб опалення і відповідні коригуючі коефіцієнти. Соціальна норма на газове опалення становить 4,5 м3 на 1 м2 площі (було 5,0 м3 на 1 м2 площі), електроопалення – 30 кВт.год на 1 м2 площі (було 51 кВт.год на 1 м2 площі). Крім того, скасовано норму площі житла у розмірі   75 м2 для домогосподарств, що складаються з однієї або двох непрацездатних осіб. При призначенні субсидії на понаднормову площу житла, норма може бути збільшена не більш, ніж на 30%, за рішенням комісій.

 

Вищезазначеною постановою внесено зміни також до постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 № 534 «Деякі питання надання субсидій для відшкодування витрат на оплату послуги з централізованого опалення (теплопостачання), послуг з газо- та електропостачання для індивідуального опалення».

 

Розрахунок невикористаних сум субсидій здійснюватиметься надавачем послуг, об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельним кооперативом двічі на рік (після закінчення опалювального та неопалювального сезонів) у разі, коли на особовому рахунку одержувача субсидії станом на 1 травня та 1 жовтня обліковується переплата за послугу. Тобто, всі послуги, що вимірюються лічильником і на які надається житлова субсидія, у разі невикористання наданої допомоги, за результатами сезону повертатиметься до бюджету.

 

Як і в минулому році, під монетизацію підпадають зекономлених домогосподарствами 150 кіловат електроенергії, якщо цей ресурс використовується для опалення, або 100 кубів газу. Субсидіантам, які вели енергоефективне домогосподарство, для  отримання коштів необхідно буде до  1 вересня подати заяву у місцеве управління соціального захисту населення, на підставі якої здійснюватиметься виплата грошової винагороди за енергоефективність. Інформацію про наявність економії кожен отримувач субсидії може відслідковувати у своїй платіжці або шляхом звернення до постачальника газу чи електроенергії, якщо вони використовуються для опалення.

 

Відкриття рахунку в банку, як і вибір самої уповноваженої банківської установи, через які проводяться виплати соціальних допомог та пенсій, або у відділеннях Укрпошти має здійснюватися субсидіантом самостійно. На момент подачі заяви рахунок в банку повинен бути уже відкритим. При цьому у містах виплати здійснюватимуть виключно через банківські установи, а в сільській місцевості – через банки або пошту за вибором отримувача.

 

 

                     

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

 

До уваги переселенців

 

Соціальний діалог

 

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців