У класі "Розумники" діти навчаються за допомогою Лего, нетбуків та 3D-принтера. Інтерв’ю

8.05.2018 17:09 Житомирська область, Романівська гімназія, НУШ, пілотний проект, навчання, освітнє середовище Версія для друку
112  

З вересня минулого року 4 освітні заклади Житомирщини беруть участь у пілотному проекті МОЗ – всеукраїнському експерименті «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти».

 

У восьми класах Романівської гімназії, Новоград-Волинського колегіуму, Коростенського міського ліцею та Житомирської ЗОШ І-ІІІ ступенів  № 28 ім. гетьмана І. Виговського 225 першокласників майже рік навчаються за програмою «Нова українська школа».

 

Як змінилось навчання та який результат від нового освітнього середовища отримують діти, розповідає вчитель початкових класів ОНЗ «Романівська гімназія» Світлана Волтарніст.

 

– Як змінився формат навчання та чим займаються діти на уроках?

 

– У мене в класі «Розумників» 27 учнів, які навчаються в новому освітньому середовищі. В першу чергу змінився підхід до організації навчального процесу. Сьогодні діти забезпечені новими засобами та обладнанням. Ми використовуємо технології, які урізноманітнюють навчання та зацікавлюють дітей. Насамперед, це інтегроване навчання, тобто поєднання предметів. А також використання спеціальних педагогічних ігор «Розумники», систем Лего не лише для ігор, а й розвитку логіки та моторики, тренування пам'яті, творчого мислення під час навчального процесу.

 

– Що, на вашу думку, найважливіше, у навчанні за програмою НУШ?

 

– Найважливіше те, що особлива увага приділяється організації роботи у групах. Діти налагоджують співпрацю, отримують навики роботи у команді, вміють домовлятись між собою. Спрямована програма не лише на те, щоб «наповнювати» дітей знаннями, а на те, щоб вони вміли ними користуватись у повсякденному житті. Наші розумники досліджують, спостерігають, самостійно роблять висновки. Звичайно, що діткам складно, адже життєвий досвід у них невеликий, проте ми допомагаємо їм постійно.

 

– Які технічні засоби використовуєте у роботі?

 

Компанія «Microsoft» забезпечила наш клас 20 нетбуками, комп’ютером для вчителя та інтерактивною дошкою, яку ми використовуємо для демонстрації відеоматеріалів, фізкульт-хвилинок, для музичного супроводу. Також у нас є 3D-принтер, на якому з дітками друкуємо різні моделі тварин, цифр, букв. Звичайно, є посібники та підручники та дидактичний роздатковий матеріал.

 

– Як батьки сприймають новий формат навчання їх дітей?

 

Спочатку батьки насторожено ставились до нового формату навчання. Але згодом вони побачили, яким відкритими стали їх дітки. І зараз активно долучаються. Під час батьківських зборів, які ми проводимо у вигляді тренінгу, вони на собі відчувають цю програму. Адже і збори проходять у вигляді роботи у групах, в парах. І батьки, і діти задоволені такими формами навчання.

 

– Як змінились діти за 8 місяців навчання за програмою НУШ?

 

З учнями-розумниками я працюю з 1 вересня. І сказати можу одне – результат успішний. Діти змінились – в першу чергу збільшився рівень знань. Учні стали відкритішими, не бояться висловлювати свою думку, відстоюють її, можуть посперечатись, вони допомагають, підтримують та хвилюються один одного. Ось навіть елементарне – в когось немає олівця, учні біжать і дають запасний. Хтось не справився із завданням – піднімають руки ті, хто готовий допомогти. Тобто ця взаємодія у групах допомагає їм здружитись, і вони між собою спілкуються відкрито. Діти з радістю йдуть до школи і це дуже радує мене, як учителя.

 

– Дякуємо за розмову.

 

Довідково. З метою реалізації Концепції Нової української школи, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року» у Житомирській області стартував пілотний проект - всеукраїнський експеримент «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти».

 

У Житомирській області в експерименті беруть участь 4 освітні заклади:

  • Житомирська ЗОШ І-ІІІ ступенів  № 28 імені гетьмана Івана Виговського;
  • Комунальна установа «Опорний навчальний заклад «Романівська гімназія» Романівської районної ради;
  • Новоград-Волинський колегіум;
  • Коростенський міський ліцей.

 

Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у червні 2017 року організовано тренінг для регіональних координаторів і тренерів «Особливості організації освітнього процесу в експериментальних загальноосвітніх навчальних закладах».

 

 

 

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

 

До уваги переселенців

 

Соціальний діалог

 

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців