Уряд спростив механізм створення інклюзивних класів для начання дітей з особливими потребами

14.08.2017 15:17 Освіта, Уряд, інклюзивна освіта, клас, механізм, діти, навчання, особливі потреби Версія для друку
159

1Більше класів зможуть стати інклюзивними, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти. Відповідні для цього рішення прописано у постанові Кабінету Міністрів України про внесення змін щодо організації інклюзивного навчання, яку ухвалили 9 серпня.

 

«Для нас дуже важливо, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами мала змогу навчатися у колективі однолітків та не була відірвана від реального життя суспільства, якщо це можливо. При цьому надзвичайно важливо забезпечити таку дитину відповідним супроводом та переконатися, що для неї створено усі необхідні умови для навчання», - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

 

Відтепер створити інклюзивний клас стане легше. Так, керівник загальноосвітнього навчального закладу може організувати клас з інклюзивним навчанням на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими потребами, висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за підтримки відповідного органу управління освітою.

 

Вирішити питання з матеріально-технічною базою допоможе освітня субвенція, яка виділяється на кожну дитину. Цільову освітню субвенцію на інклюзивну освіту у розмірі 209 млн грн  Уряд вперше заклав у бюджет 2017 року.

 

Передбачається, що кожній дитині з особливими потребами у школі розроблятимуть індивідуальний план розвитку. Розклад уроків для таких дітей складатиметься з урахуванням індивідуальних особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності, динаміки розумової працездатності тощо. До розробки програми планують залучати не тільки фахівців, але й батьків чи законних представників дитини.

 

Окрім цього, серед дітей, які мають змогу навчатися в інклюзивному класі, будуть і діти з дислексією. Наявність хоча б одної такої дитини є підставою для створення інклюзивного класу.

 

Також для забезпечення освітніх та соціальних потреб дитини тепер зможуть залучати соціальних працівників, батьків чи осіб, уповноважених ними. Раніше ж для допомоги дитині з особливими потребами у школі був присутній лише асистент вчителя.

 

Нагадаємо, що раніше Міністр освіти і науки України запевнила, що «інтернати для дітей з особливими потребами не будуть скасовані, поки інклюзія не стане якісною та доступною».

Електронні закупівлі

Децентралізація

Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

Телефонний довідник

Рада регіонального розвитку

До уваги переселенців

Звіт про використання бюджетних коштів

Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року

Звіти про виконання завдань Державної стратегії регіонального розвитку

Регуляторна діяльність

Дошка оголошень

Книги пам'яті

Звіт про виконання Державного бюджету

Моніторинг та оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій та міськвиконкомів рад міст обласного значення

Чорнобильські дзвони, 30 років потому

Центральна виборча комісія

Державний реєстр виборців